----------------------

ارتباط مادر با جنین در دوران بارداری

معمولا در دوران بارداری کارهایی به مادر توصیه میشود که شاید انجام انها زمان زیادی را از او بگیرد.مادران باید بدانند که ارتباط با جنین آنها را برای نگهداری از کودک در آینده آماده میکنند و برای ارتباط با جنین نیز وقت بگذارند.

دکتر میشل اونیل می گوید:برقراری ارتباط و نزدیکی با جنین در دوران بارداری برای ارتباط شما با بچه مهم بوده و شما را آماده نگهداری و مراقبت از او بعد از تولد خواهد نمود. او در یکی از کتاب های خود ۳۶ تمرین هفتگی را برای برقراری ارتباط با بچه هایی که هنوز متولد نشده اند، توصیه کرده است.
دکتر میشل اونیل در کتاب خود نوشته است که: “یکی از بهترین دلایل برقراری ارتباط با نوزاد داخل رحم این است که مادر در این شرایط می تواند احساساتی را کشف کند که پیشتر از وجود آنها بی خبر بوده است.” همچنین وقت گذاشتن برای برقراری رابطه با جنین می تواند امیدها و آرزوهایتان برای بچه و نگرانی هایتان در مورد مادر شدن را مشخص کند و این امکان را به شما می دهد تا در مورد مادری که می خواهید باشید، بیشتر بدانید و یاد بگیرید. در این مطلب به ۵ راه برای ارتباط با جنین اشاره میکنیم:
ماساژ شکم
با شروع بارداری، احتمالا دست خود را روی شکم خود می گذارید. اونیل می گوید: «شما می بینید که مادرهای باردار به طور خودکار این کار را انجام می دهند. این کار کل بدن آنها و بچه را آرام می کند.» وقتی که حدود هفته هفدهم یا دیرتر متوجه تکان خوردن بچه می شوید، می توانید هر بار که او به شما لگد می زند یا تکان می خورد، شکم خود را بمالید.
با جنین حرف بزنید و آواز بخوانید
حرف زدن با بچه کار احمقانه ای نیست. زمانی که بچه در شکم شما صدای مادر خود را میشنود، با صدای شما آشنا شده و آن را یاد می گیرد. سعی کنید هر روز به صورت روتین برای بچه خود قصه بگویید و حتی قبل از اینکه او به دنیا بیاید برایش با صدای بلند قبل از خواب کتاب بخوانید. او معنی واژه ها را نخواهد فهمید ولی ریتم و لحن صدایتان طبق نظریه دکتر اونیل می تواند به او آرامش دهد.
دو نفره موسیقی گوش کنید
با انجام این کار می توانید با او ارتباط برقرار کنید که حتی بعد از تولد نوزاد هم ادامه یابد. تحقیقی اخیرا نشان داده که بچه هایی که برای آنها ملودی های ساده ای در زمان حضورشان در رحم مادر نواخته شده، آنها را بعد از تولد هم به یاد داشته اند. حتی اگر به مدت چند ماه آن موسیقی را نشنیده باشند.طبق نظریه دکتر اونیل هر موسیقی آرامش بخشی میتواند مفید باشد.
یادداشت های روزانه
نوشتن یادداشت های روزانه نه تنها به شما در ثبت خاطرات شیرین و بامزه مانند ویارهای عجیب و غریب بارداری کمک می کند، همچنین به فرایند تجربه بارداری هم کمک زیادی خواهد کرد. اهل نوشتن یادداشت های روزانه نیستید؟ سعی کنید نامه بنویسید یا یک دفترچه داشته باشید که هر روز فقط یک چیز که به آن فکر کرده یا احساس کرده یا آن روز از خودتان در مورد بچه سوال کرده اید را در آن یادداشت کنید.
یوگا و مدیتیشن
با اینکه تاثیر یوگا در زمان بارداری معمولا متوجه خانم های باردار است ولی می تواند به زمانی پیوسته برای ارتباط با بچه هم منجر گردد. اونیل می گوید: «گاهی اوقات یک مادر باردار به حدی گرفتار است که تنها زمانی که برای ریلکس کردن و آرامش دراختیار دارد در پایان کلاس یوگاست» مدیتیشن گزینه دیگری است که آرامش و تامل و تفکر به مادر می دهد. ولی فکر نکنید که شما باید در این زمینه مهارت زیادی پیدا کنید.میتوانید از کتاب ها، اپلیکیشن ها، سی دی های آموزشی مانند اپلیکیشین Mindfulness for Pregnancy استفاده کنید.

برگرفته از نی نی بان

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “ارتباط مادر با جنین در دوران بارداری”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا پاسخ صحیح را وارد نمایید(از اعداد انگلیسی استفاده کنید) *

----------------------------------------------------------------------