----------------------

استفاده از تخم مرغ در پرورش اندام

ورزشکارانی که از سفیده ی تخم مرغ در رژیم غذایی خود استفاده نمیکنند در واقع موقعیت بسیار ممتازی را از دست می ‌دهند، زیرا سفیده ی تخم مرغ علی رغم غنی بودن از خالص‌ ترین نوع پروتئین، دارای میزان ناچیزی از کربوهیدرات ‌ها، چربی و کلسترول است.

پروتئین سفیده ی تخم مرغ به راحتی جذب ماهیچه‌ ها می ‌شود و هر سفیده بدون زرده در حدود ۶/۳ گرم پروتئین خالص دارد که حاوی تمامی ۸ اسید آمینه ی اساسی مورد نیاز بدن شامل ایزولوسین، والین، لوسین، لیزین، متیونین، فنیل آلانین، ترئونین و تریپتوفان میباشد و ویتامین‌ های A, E, K, B12, ریبوفلاوین و اسید فولیک نیز به وفور در سفیده تخم مرغ یافت می ‌شود که در ساخت ماهیچه‌ ها نقشی مهم بر عهده دارند.

مزایای یاد شده برای بدنسازان فقط شامل سفیده ی تخم مرغ می شود و بهتر است در زمان مصرف از خوردن زرده اجتناب شود.

چند نفر از شمایی که پرورش اندام کار می کنید از خوردن تخم مرغ لذت می برید؟

بیایید ببینیم چرا تخم مرغ اینقدر در رژیم غذایی مهم است و چطور به عضله سازی کمک می کند!

خب، در حقیقت خوردن تخم مرغ خیلی هم خوب است، به کار خود ادامه دهید و به این مقاله توجه کنید که راه درست افزایش توده عضلانی دقیقا همین است.

خواص تخم مرغ برای ورزشکاران

شاید هم گاهی از سر تنبلی که نخواسته اید آشپزی کنید یا اینکه چون طعم تخم مرغ را دوست ندارید، به جای تخم مرغ به سراغ یک میلک شیک خوشمزه رفته اید. ولی مطمئن باشید بعد از خواندن این مقاله، اولین چیزی که صبح ها بعد از بیدار شدن از خواب برای خوردن به فکر شما می رسد، همین تخم مرغ است.

تخم مرغ یکی از کاملترین و متنوع ترین مواد غذایی است که در دسترس ما میباشد. این ماده غذایی در داشتن یک رژیم غذایی سالم برای همه افراد و به ویژه بدن سازان و ورزشکاران حرفه ای نقش بسیار پراهمیتی دارد. همه ما می دانیم که در فرایند عضله سازی، پروتئین چقدر مهم است، و بدون آن عضلات شما اصلا رشد نمی کنند.

بعد از آب، پروتئین یکی از بیشترین عناصری است که وزن بدن ما را تشکیل داده است؛ بنابراین با وجود این مقدار پروتئین در بدن ما، جا ندارد بگوییم که پروتئین باید یکی از مهمترین بخش ها در رژیم غذایی ما باشد؟

بدن سازان باید پروتئین بیشتری دریافت کنند، چرا که با برداشتن وزنه های سنگین، رشته های پروتئینی آنها بیشتر آسیب خواهد دید و نیاز است که این رشته های پروتئینی دوباره ترمیم و بازسازی شوند تا بتوانند بزرگتر و قوی تر شوند. بنابراین، میزان پروتئین در رژیم غذایی بدن سازان باید بیش از میزان متوسط معمول باشد.

در هر تخم مرغی، ۶ گرم پروتئین با کیفیت عالی وجود دارد؛ کیفیت این پروتئین به قدری بالاست که از آن به عنوان استاندارد برای سنجش پروتئین سایر مواد غذایی استفاده می شود. همچنین، تخم مرغ منبع سرشاری از ویتامین هاست، از جمله ویتامین ای، آ، کا و گروه ویتامین های بی، از جمله ویتامین بی ۱۲ (انرژی)، ریبوفلاوین و اسید فولیک. همچنین، در تخم مرغ هشت نوع اسید آمینه اصلی وجود دارد که برای بازسازی بهتر عضلات و ساخت مواد معدنی مهم مانند کلسیم، روی و آهن لازم و ضروری هستند.

پیش از اینکه بخواهید بترسید و بگویید پس تکلیف چربی ای که در تخم مرغ وجود دارد، چه می شود، بگذارید این مساله را برای شما روشن کنیم. در سفیده تخم مرغ تاکنون هیچ نوع چربی ای یافت نشده است؛ به عبارت دیگر، تنها در زرده تخم مرغ ۵ گرم چربی وجود دارد، اما تنها بخش اندکی از این چربی (حدودا ۱٫۶ گرم)، از نوع چربی اشباع شده (چربی نوع بد) است. بدن سازانی که به دنبال حجیم کردن عضلات خود هستند، نیاز بیشتری به چربی در مواد غذایی دارند، در عین اینکه این افراد تا اندازه معینی می توانند غذا بخورند تا انرژی لازم برای رشد بدن خود را فراهم سازند.

در تخم مرغ، کلسترول هم وجود دارد، اما این مساله غالبا پذیرفته شده است که کلسترولی که در رژیم غذایی روزانه وجود دارد، باعث بالارفتن سطح کلسترول خون نمی شود. تخم مرغ به آسانی هضم شده و جذب بدن می شود و استفاده از آن برای ورزشکاران حرفه ای و بدن سازان بسیار مفید است تا مطمئن شوند رژیم غذایی متعادلی دارند.

گردآوری :مجله ی قو
منابع:بیتوته-فیتامین

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “استفاده از تخم مرغ در پرورش اندام”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا پاسخ صحیح را وارد نمایید(از اعداد انگلیسی استفاده کنید) *