---------------------- ---------------------

بررسی فراورده های گوشتی مانند سوسیس و کالباس

حتما تا کنون از مضرات گوشتهای فراوری شده مثل کالباس و سوسیس شنیده اید،آیا میشود این گوشتهای فراوری شده را در حد اعتدال مصرف کرد یا باید کاملا آنها را کنار گذاشت؟دراین مقاله به بررسی این دست از فراورده های گوشتی پرداخته ایم.

گوشت های فرآوری شده
ابتدا باید بدانید چه نوع گوشتهایی جزو گوشتهای فراوری شده محسوب میشوند،انواع گوشتهای خشک شده،دودی شده،و گوشتهایی که به آنه نمک یا مواد نگهدارنده اضافه شده باشد گوشتهای فراوری شده محسوب میشوند.
مصرف این نوع از گوشتها احتمال بیماریهایی چون دیابت،بیماری قلبی و حتی نوع خاصی از سرطان را افزایش میدهند و این امر به دلیل وجود مواد شیمیایی ، نمک ، چربی و مواد نگهدارنده میباشد.

تک تک به بررسی این فراورده ها میپردازیم
بیکن
بیکن یک نمونه از این گوشتهای فراوری شده میباشد ، چربی که در بیکن وجود دارد چربی پنهان نمیباشد و وقتی بیکن را در تابه ی داغ میگذارید چربی آن آب شده و پاشیده میشود. اگز قصد خوردن بیکن را دارید از برند تجاری استفاده کنید که نمک و نیتران کمتری را در محصولاتش اضافه میکند همچنین برشهای کم چربی را انتخاب کنید.در نظر داشته باشید برخی برندها از نمک و نیترات در محصول خود استفاده نمیکنند.

بررسی گوشتهای فراوری شده

کالباس
کالباسهای بوقلمون، گوشت گاو، ژامبون با مقادیر مختلفی از ادویه ، نمک ،شکر و گاهی نیز مواد شیمیایی نگهداری میشوند که از آنها را تکه تکه کرده و درون ساتندویچ ها و اسنکها قرار میدهند. برخی کالباسها با کیفیت هستند هرچند آنها هم فراوری شده اند،قبل از خرید مواد تشکیل دهنده ی آنها را مورد بررسی قرار دهید.از کالباسها میشود در یک رژیم متعادل استفاده کرد اما هرگز نباید به صورت روزانه مصرف شوند.

بررسی گوشتهای فراوری شده

هات داگ
هاتداگها لوله هایی از گوشتهای فراوری شده هستند که پایه ی ثابت گردشهای خانوادگی محسوب میشوند.برخی برندها در تولید هاتداگ از بخشهایی از حیوان استفاده میکنند که استروژن بیشتری نسبت به بقیه دارند اما باید بدانید اکثر هاتداگها سرشار از چربی اشباع،نمک و نیترات هستند.

بررسی گوشتهای فراوری شده

ناگت مرغ
شاید این نوع غذا را خیلی از افراد جزو غذای فراوری شده ندانند اما ناگتهایی که به راحتی در دهان آب میشوند نیز جزو غذاهای فراوری شده اند. در ناگت ها گوشت مرغ، همراه با استخوان، عروق خونی، اعصاب، بافت همبند، چربی و پوست وجود دارد. بهتر است خودتان مرغ را بخرید و آن را در به صورت حبه ای تکه کنید و بپزید،در این صورت می توانید ناگت سالمتری داشته باشید و به تنهایی آن را بخورید.

بررسی گوشتهای فراوری شده

گوشت گاو خشک شده
یک میان وعده کامل گوشتی گوشت گاو خشک شده است و معمولا در سفر از آن استفاده میشود.گوشت خشک شده و شور که می توانید در جیب خود بگذارید. در این نوع کیفیت تفاوت ایجاد میکند: تولید انبوه گوشت گاو خشک شده و ارزان می تواند قند افزودنی همراه با چربی و نمک داشته باشد. اما به یاد داشته باشید که گوشت گاو خشک شده با کیفیت بالا، باز هم جزو گوشت های فرآوری شده است، بنابراین از مصرف بیش از حد آن خودداری کنید.

بررسی گوشتهای فراوری شده

ژامبون کباب شده
شما می توانید آن را در منزل با مقداری ژامبون پخته شده، خردل، مایونز، سس تند، و پیاز پخته شده، فرآوری کنید. اگر این نوع را در منزل تهیه کنید نسبت به مدل هایی که در سوپر مارکت ها موجود هستند، برای شما بهتر است. آنها اغلب بیش از حد نمک و مواد نگهدارنده مانند نیترات سدیم دارند، نیترات سدیم ماده شیمیایی که ممکن است احتمال ابتلا به بیماری قلبی یا دیابت را در شما بیشتر کند.

بررسی گوشتهای فراوری شده

سوسیس های اتریشی
ممکن است در اتریش متفاوت باشد، اما در امریکا، این سوسیس های کوچک در یک قوطی هستند. آنها از “مرغ جدا شده به روش مکانیکی” تهیه میشوند، به این معنی که استخوان ها با یک دستگاه حذف شده اند، و بقیه مرغ همراه با مقدار کمی گوشت گاو استفاده شده است. این نوع گوشت برای مایه پاستا خوب است و همچنین زمانی که عجله دارید میتوانید برای هات داگ استفاده نمایید.

بررسی گوشتهای فراوری شده

گوشت گاو یا بوقلمون کنسرو شده
مقداری گوشت گاو خرد شده کنسرو شده (معمولا گوشت سینه که شور و دودی شده است) را با مقداری پیاز و سیب زمینی سرخ کنید اکنون شما خوراک گوشت و سیب زمینی کنسروی دارید. آن را در یک قوطی قرار دهید و اکنون محصول گوشتی ارزان سرشار از چربی، مواد نگهدارنده، و نمک دارید. برای سالم تر بودن آن، خودتان این غذا را با گوشت دودی بوقلمون تهیه کنید.

بررسی گوشتهای فراوری شده

پپرونی
یکی از مخلفات محبوب برای پیتزا پپرونی است اما بخشی از خانواده گوشت های فرآوری شده نیز میباشد. پپرونی سوسیس تخمیر شده میباشد که تمام مواردی که برای سلامتی خطرناک هستند را داراست. نمک، چربی، کالری، قند، و مواد نگهدارنده. برای تخمیر یک سوسیس، شما باید گوشت قرمز خام را در معرض هوا دودی کنید، و طعم تند و بافت جویدنی به آن بدهید.

بررسی گوشتهای فراوری شده

سوسیس سرخ کرده صبحانه
این نوع سوسیس طوری میدرخشد که گویی در ظرف روغن انداخته شده است، و دارای طعمی است که گویی سنگ نمک میخورید، بنابراین احتمالا برای شما مفید نباشد. هرچند، حتما در کنار نیمرو برای صبحانه بسیار محبوب است. اگر عاشق سوسیس صبحانه هستید، مواد تشکیل دهنده آن را بررسی کنید و مقادیر کم نمک و با مواد نگهدارنده پایین را انتخاب کنید. همچنین می توانید سوسیس بوقلمون، مرغ، و یا حتی سوسیس گیاهی را برای جایگزینی چربی کمتر امتحان کنید.

بررسی گوشتهای فراوری شده

پنکتا(گوشت خوک در اسلام حرام است و این نوع در ایران یافت نمیشود)
گوشت خوکی است که با نمک کنسرو میشود پنکتا نام دارد. بر خلاف بیکن، این نوع گوشت فرآوری شده به عنوان بخشی از فرآیند پخت دودی نیست، و این مسئله یک امتیاز است زیرا گوشت دودی با برخی از انواع سرطان مرتبط است. پنکتا بیشتر در اغذیه فروشی خاص یافت میشود و معمولا دارای مواد نگهدارنده کمتری است. اما باز هم سرشار از چربی، کالری، و، البته، نمک هستند، بنابراین جزو گوشت های فرآوری شده لذت بخشی است.

بررسی گوشتهای فراوری شده

همبرگرهای فست فود
گوشت گاو اصلی که در رستوران های فست فود در همبرگرها استفاده میکنند، اغلب دارای هورمون های رشد و آنتی بیوتیک به همراه مقدار زیادی نمک، چربی و مواد نگهدارنده است. تهیه همبرگر در منزل با گوشت چرخ کرده گاو بدون چربی یا گوشت چرخ کرده بوقلمون ایده بهتری است و کیفیت بالاتری نیز دارد.

بررسی گوشتهای فراوری شده

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “بررسی فراورده های گوشتی مانند سوسیس و کالباس”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا پاسخ صحیح را وارد نمایید(از اعداد انگلیسی استفاده کنید) *

----------------------------------------------------------------------