---------------------- ---------------------

چربی سوزی و افزایش کیفیت خواب با قرار گرفتن در هوای سرد

امکان این است هوای سرد باعث افسردگی افراد شود ولی تحقیقات نشان می دهد که روزهای سرد آنچنان نامطلوب نیستند و دارای فوایدی نیز میباشند.

فواید آب و هوای سرد برای سلامت
با فرا رسیدن فصل سرما بار دیگر لباس های گرم از کمد خارج می شوند و وسایل گرمایشی روشن می شوند. زمستان برای خیلی از مردم فصلی ناخوشایند به حساب می آید زیرا هر چه بیشتر باید با بیماری هایی مانند سرماخوردگی و آنفلوآنزا دست و پنجه نرم کنند. اما سرما روی دیگری نیز دارد که بر خلاف آب و هوای ابری چندان تیره نیست و شاید باعث شگفتی شما شود. آب و هوای سرد دارای جنبه های مثبتی در قالب فواید سلامت است. در ادامه با برخی از این فواید بیشتر آشنا می شویم.

بررسی ها نشان داده است که تغییرات فصل در دریافت کالری روزانه، ترکیب رژیم غذایی و فعالیت فیزیکی ما موثر است و انجام ورزش های هوازی در محیط های سرد موجب گرسنگی و تحریک اشتهای ما می شود و جالب اینکه این پرخوری ما را چاق نمی کند. زیرا بدن به دنبال روش هایی برای گرم نگهداشتن خود است و شروع به سوزاندن چربی برای تهیه سوخت کافی می کند.

تحقیقات نشان داده که هوای سرد نیز می تواند فواید سلامتی گوناگونی داشته باشد. از فواید سرما که بنابر بررسی های محققان ثابت شده، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

اثرات مثبت روان شناختی
متاسفانه فصل سرد بسیاری از افراد را دچار افسردگی می کند اما تحقیقاتی نشان داده است که روزهای سرد سال به اندازه ای که تصور می شود نامطلوب نیستند. در تحقیقی مشخص شد که روزهای سرد سال سبب می شود افراد کمتر از مکان های بسته بیرون بیایند و وقت خود را با تماس تلفنی با دیگران پر کنند و تعامل با افراد، جای فعالیت های دیگر را می گیرد و بدین ترتیب مردم را به هم نزدیکتر می کند. همچنین هوای سرد قوه تفکر و درک استعاره ها را در افراد افزایش می دهد و انعطاف پذیری و خلاقیت آنها را بالا می برد.

افزایش کیفیت خواب
کم خوابی می تواند صدمات بسیاری به بدن ما از جمله اختلالات در عملکرد شناختی، خطر ابتلا به بیماری های قلبی، کلیوی و دیابت، بزند. تحقیقات نشان داده ما وقتی به خواب می رویم، درجه حرارت بدن مان شروع به کاهش می کند و در بدن افرادی که به بی خوابی مبتلا هستند، این تنظیم حرارتی به درستی انجام نمی شود. محققان می گویند این افراد بهتر است در محیطی با دمای ۵/۱۵ تا ۱۹ درجه بخوابند تا خواب عمیقی تجربه کنند.

بالا بردن اشتها و چربی سوزی
تحقیقات نشان داده است که تغییرات فصل در دریافت کالری روزانه، ترکیب رژیم غذایی و فعالیت فیزیکی ما موثر است و انجام ورزش های هوازی در محیط های سرد موجب گرسنگی و تحریک اشتهای ما می شود و جالب اینکه این پرخوری ما را چاق نمی کند. زیرا بدن به دنبال روش هایی برای گرم نگهداشتن خود است و شروع به سوزاندن چربی برای تهیه سوخت کافی می کند.

محققان می گویند از هوای سرد پرهیز نکرده و از فواید آن بهره مند شوید.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “چربی سوزی و افزایش کیفیت خواب با قرار گرفتن در هوای سرد”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا پاسخ صحیح را وارد نمایید(از اعداد انگلیسی استفاده کنید) *