----------------------

تاثیر کوه پیمایی بر کاهش وزن

یکی از فعالیتهایی که نمیتوان در مورد آن بزرگنمایی کرد کوه پیمایی است.ورزشهای محدودی هستند که شما مطمئن باشید با انجام آنها به تناسب اندام میرسید.
حقیقت این است که کوه پیمایی ورزشی لذت بخش است برخلاف ورزش کردن در باشگاه ها که برای خیلی از آدمها خسته کننده است.یک روز جمعه را در نظر بگیرید که خورشید طلوع کرده و چند ابر در آسمان است و شما باتوم های کوهنوردی خود را در دستهایتان دارید و بوت مخصوص کوهنوردی را پوشیده اید و بندهایش را محکم کرده اید، دامنه ی کوه را روبروی خود دارید و آماده اید تا کوه پیمایی خود را آغاز کنید تا از تازگی طبیعت و هوای کوهستان لذت ببرید.در این زمان است که با مشاهده ی زیبایی های طبیعت فراموش میکنید که در حال ورزش هستید.

شما در حالی که از شگفتی‌های طبیعت لذت میبرید می‌توانید هر ساعتی که کوه پیمایی می‌کنید حدود ۵۰۰ کالُری بسوزانید، البته باید بدانید که سرعت کوه پیمایی نقش مهمی در سوزاندن کالری دارد. راه رفتن با سرعت ۷ کیلومتر در ساعت، حدود ۵۰۰ کالری می‌سوزاند، در صورتی که راه رفتن با سرعت ۴ کیلومتر در ساعت، در حدود ۲۵۰ کالری می سوزاند.بنابراین باید سعی کنید سریع راه بروید.

در صورتی که از زندگی شهری خسته شده‌اید، کوه پیمایی میتواند به شما کمک کند تا از تمام سر و صداها و استرس‌های زندگی شهری دور شوید و برای چند ساعت استراحت کنید.چه شما کوه پیمایی کنید، چه به قله‌ی آن صعود کنید و یا چه در جنگلی پیاده روی کنید، متوجه خواهید شد که این کار بسیار استرس شما را کاهش داده و باعث آرامش شما میشود. می‌توانید به جای خلوتی در طبیعت بروید، جایی که هیچ چیز به جز شما و حیات وحش نباشد.

فواید کوهنوردی برای کاهش وزن:
در کوهپیمایی شما مجبور هستید که پیاده روی کنید و به همین دلیل این ورزش گزینه ی مناسبی برای کاهش وزن است.اگر از زمانی که اتومبیل خود را ترک کرده‌اید، یک ساعت پیاده روی کرده باشید، یک ساعت دیگر باید پیاده روی کنید تا به اتومبیل خد بازگردید.حتی اگر تا قله ی کوه یا انتهای مسیر نیز نرفته باشید مجبورید برای بازگشت باز هم پیاده روی کنید.این که چه کار می‌کنید و چگونه راه می‌روید مهم نیست، به هرحال در کوه نوردی چربی می سوزانید، البته اگر در همان یکی دو کیلومتر اول خسته نشوید و باز نگردید.

تاثیرات مثبت کوهنوردی که اثبات شده اند:
+ هر نوع ورزشی، خطر ابتلا به فشار خون، دیابت و انواع بیماری‌های قلبی را به شدت کاهش می‌دهد و کوه پیمایی نیز اینگونه است.
+ سیستم قلبی و تنفسی شما با پیاده روی و کوه پیمایی سالم نگاه داشته میشوند، و استقامت عضلات شما بیشتر میشود.
+ بهبود وضعیت خواب شبانه در در افرادی که پیاده روی میکنند ثابت شده است.
+ کوه پیمایی، هورمون آدرنالینی که از یک هفته‌ی کاری پر استرس در بدنتان تولید شده است را آزاد می‌کندو با این کار باعث کاهش استرس و اضطراب شما میشود.
+ افرادی که ۷ ساعت در هفته فعالیت فیزیکی دارند، ۴۰ درصد کمتر از کسانی که فقط ۳۰ دقیقه در هفته فعالیت می‌کنند، در معرض خطر مرگ میباشند.
+ کوه پیمایی و پیاده روی باعث افزایش تراکم استخوان ها شده و از ابتلا به پوکی استخوان جلوگیری میکند.
برگرفته از:مجله ی تناسب اندام

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “تاثیر کوه پیمایی بر کاهش وزن”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا پاسخ صحیح را وارد نمایید(از اعداد انگلیسی استفاده کنید) *