---------------------- ---------------------

تست و بررسی چانگانCS ۳۵

به عنوان خودروی کراس اور شهری، مطمئنا می توان چانگان CS۳۵ یک انتخاب خوب دانست.اما اگر شما به مواردی چون نرمی خودرو یا قدرت موتور و شتاب و کشش اهمیت زیادی قائل هستید،بهتر است نقاط قدرت و ضعف این خودرو را بدانید.
چانگان یکی از شرکتهای بزرگ خودرو ساز چین است که قرار بود در سالهای اخیر محصولات زیادی از این شرکت از جمله چانگان EDO و چانگان BENI علاوه بر CS35 در داخل کشور تولید شود.
در این مطلب سی اس ۳۵ (CS35) با حجم موتور ۱۶۰۰ سی سی و فرمان الکتریکی محصولی از چانگان موتورز که تحت لیسانس فورد محصولاتش را تولید می کند را بررسی خواهیم کرد.

چانگان CS35

گفتنی است، چندی قبل سایپا در بخش لوازم یدکی و قطعات طی قرار دادی با شرکت چانگان بنا داشت تعدادی از قطعات این خودرو را در ایران ساخته و بومی سازی کند تا عرضه با قیمت مناسب تری عرصه به بازار انجام شود.با وجود طرح سایپا برای بومی سازی این خودرو، از آنجا که خودروی مذکور تحت لیسانس شرکت امریکایی فورد تولید میشد، با توجه به الزام رعایت استاندارهای مربوطه چنین امکانی فراهم نشد و قطعات به صورت CKD وارد شد. در نهایت مونتاژ قطعات در کارخانه های داخل کشور انجام شد و به همین دلیل شاهد کیفیت مناسب خودرو مونتاژ داخل هستیم.

جدول مشخصات کلی چانگان شرکتی و مونتاژی

مشخصات کلی چانگان سی اس ۳۵

جدول آبشنهای دو نمونه چانگان شرکتی و مونتاژی

آپشنهای چانگان سی اس ۳۵

آزمایش فنی و تست خودرو:
این نتایج بر اساس دو مرحله تست بر روی نمونه اول وارداتی و نمونه دوم از محصولات مونتاژ شده سایپا به دست اماده که هر ۲ نمونه اتوماتیک بوده اند.
با ورود به خودروی اول طراحی و چیدمان به شکلی است که احساس خوبی به سرنشین منتقل میکند و جذاب بوده و از نظر امکانات مثبت ارزیابی میشود.
زمانیکه دسته دنده را در حالت دایو قرار دادیم ، خودرو به کندی شروع به حرکت کرد که نشان از کم حجم بودن موتور و استفاده از تکنولوژی blue core به جهت مصرف بهینه سوخت دارد.البته گیربکس CVT به لحاظ ماهیت گیربکس کندی محسوب میشود. تعویض دنده ها به خوبی و با دقت و هماهنگ با موتور انجام می شود و خبری از تقه زدن های معروف یک سری از خودرو های اتوماتیک مانند ۲۰۶ نیست. البته با همه اینها شتاب ثانویه خوب نیست و همانطور که متوجه شده اید نباید از این خودرو انتظار شتاب گیری سریع داشته باشید. به عبارت دیگر در سبقت گرفتنها در جاده های کوهستانی درست تصمیم بگیرید تا منجر به حادثه نشود.
فرمان برقی این خودرو برای رانندگان شهری مناسب است.اما از تنظیمات برقی صندلی ها خبری نیست و این تنظیمات دستی هستند.
مصرف لحظه ای خودرو در نمایشگری که در مجموعه نشانگرهای کیلومتر و دور موتور وجود دارد به شکلی مناسب نمایش داده می شود.
ایرادی که در یک سربالایی با شیب تند در این خودرو مشاهده شد این بود که با داشتن ۴ سرنشین با وزن متعادل کولر به طور خودکار خاموش شد تا موتور بتواند از قدرت بیشتری بهره ببرد.در دومین تست با خودروی مونتاژ داخل با وجود ۳ سرنشین شرایط کشش و قدرت در سربالایی به مراتب بهتر بود و نکته مهم آن که خودرو کولر را در سربالایی برای بهبود شرایط خاموش نکرد.

نتیجه گیری نقاط قوت و ضعف چانگانCS۳۵ در یک نگاه
نقاط قوت:
طراحی بیرونی نسبتا خوب
موتور کم مصرف و بهیه با تکنولوژی blue core برای مصرف بهتر و راندمان بالاتر
طراحی داخلی و داشبورد به روز و خوب
نقاط ضعف:
عملکرد ضعیف هندلینگ در پیچ ها و مانورهای ناگهانی
موتور ضعیف و کم شتاب
صندوق عقب بسیار کم جا در اندازه یک هاچبک شهری
عملکرد ضعیف کولر و خاموش کردن خودکار کولر در سربالایی های تند
صدای زیاد موتور داخل اتاق در دور موتور های بالا
سواری نسبتا خشک در دست انداز های شهر

در بازار فعلی خودروی فوق رقبایی همچون ام وی ام ایکس ۲۲ ، لیفان ایکس ۶۰ اتوماتیک و لیفان ایکس ۵۰ اتوماتیک را دارد، اما به نظر میرسد در بحث کیفیت ساخت، شرایط بهتری از رقبای خود دارد. البته با توجه به اینکه خودرو در گروه سایپا مونتاژ می شود می توان از خدمات پس از فروش و وجود قطعات مطمئن بود.

برگرفته از تسنیم

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “تست و بررسی چانگانCS ۳۵”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا پاسخ صحیح را وارد نمایید(از اعداد انگلیسی استفاده کنید) *