---------------------- ---------------------- ---------------------

تغذیه ی مناسب در دوران قاعدگی

تغییرات فیزیکی متعدد و مرتبط با تغییرات در هورمانهای جنسی در دوران قاعدگی برای بسیاری از خانمها اتفاق می افتد این تغییرات فیزیکی معمولا با انقباض عضلات رحم که در زمان قاعدگی ایجاد میگردد همراه است.این تغییرات و انقباضات در بسیاری از مواقع دردناک است.رژیم غذایی مناسب میتواند از میزان دردها و عوارض دوران قاعدگی به مقدار قابل توجه ای بکاهد:

+ اگر در نیمه ی دوم سیکل قاعدگی هستید تا آنجا که میتوانید از خوردن غذاهای چرب و بسیار شیرین مثل انواع شیرینی ها و شکلاتها خودداری کنید.

+ مصرف نمک زیاد آب را در بدن حبس میکند و باید از خوردن نمک به مقدار زیاد پرهیز کنید.هرچند مصرف زیاد نمک در هر حالتی مضرات فراوان دارد.

+ ۵ تا ۷ روز مانده به شروع عادت ماهیانه استفاده از مواد نفاخ مانند نخود، لوبیا، پیاز، سیر، هندوانه را قطع نمایید.

+ موز از میوه ها بهترین میوه ای است که میتوانید استفاده کنید همچنین خوردن سبزیجات به خصوص گوجه فرنگی توصیه میشود.

+ کافئین را از رژیم غذایی خود حذف نمایید.استفاده ی کمتر از قهوه، کولا و چای به بسیاری از خانمها در کاهش عوارضی همچون ناراحتی جسمی ‌و روحی که در این دوران ممکن است رخ دهد، کمک میکند.

+ ۳ روز قبل از شروع عادت ماهانه و ۳ روز پس از آن ، هر روز ۲ فنجان از دم کرده‌ های گیاهی مانند دم کرده بابونه، پونه و نعناع به نسبت مساوی استفاده نمایید.

+ در برخی خانمها قبل از دوران قاعادگی عوارضی همچون حس پرخاشگری، تهوع و افسردگی رخ میدهد.مصرف ویتامی B6 ممکن است از رخ دادن بعضی از این عوارض جلوگیری کند.

+ هرچند دارو درمانی برای عوارض قبل از دوران عادت‌ ماهانه وجود ندارد اما مفنامیک اسید و ایبوپروفن از دسته داروهای ضد التهاب و درد هستند که برای گرفتگی‌های عضلانی قبل از عادت ماهانه تجویز می‌شوند.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “تغذیه ی مناسب در دوران قاعدگی”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا پاسخ صحیح را وارد نمایید(از اعداد انگلیسی استفاده کنید) *