تمرینات ورزشی برای افزایش قد

مهمترین عامل در کوتاهی یا بلندی قد افراد عوامل ژنتیکی هستند، به طور کلی ژنتیک ۶۰ تا ۸۰ درصد بر قد افراد تاثیر گذار است.۲۰ تا ۴۰ درصد دیگر به زندگی و رفتارهای روزمره افراد وابسته است.اگر شما دوست دارید که قد بلند داشته باشید باید این نکته را بدانید که افزایش قد در بین دختران بعد از ۱۷ سالگی و در پسران بعد از ۲۰ سالگی تقریبا متوقف میشود.در نتیجه هر اقدامی قبل از این سنین میتواند در افزایش قد بسیار موثر باشد.ورزش و به خصوص تمرینات کششی یکی از اقداماتی است که شما میتوانید برای افزایش قد از آن استفاده کنید.اما نباید فراموش کنید تمرینات ورزشی تنها با پیگیری و استمرار نتیجه بخش خواهند بود.در ادامه ۱۵ تمرین ورزشی که میتواند باعث افزایش قد شود را آورده ایم:

کشش بدن با آویزان شدن
تمرینی ساده که باعث کشش بدن میشود.کافی است در طول هفته چند نوبت از یک میله(میله بارفیکس) آویزان شوید و بدن خود را به سمت پایین کشش دهید.اگر برای شما امکان دارد پاهای خود را به صورت موازی به سمت بالا (سقف) حرکت دهید زیرا این کار باعث کشش بیشتر بدن می گردد.

تمرین ورزشی برای بلندی قد

ورزش شنا
شنا در استخر ورزشی است که حرکات کششی بسیاری در آن انجام میشود و همین امر میتواند باعث افزایش تدریجی قد شما ‌شود. با این حال اگر می‌خواهید از این روش استفاده کنید، به خاطر داشته باشید که باید مدت زیادی به این ورزش بپردازید تا نتایج دلخواه‌ تان را مشاهده کنید. بدین منظور توصیه می‌شود روزانه و به مدت دو ساعت شنا کنید.

تمرین ورزشی برای بلندی قد

تحریک ستون فقرات با حرکت لگن
این حرکت به دلیل تحریک ستون فقرات و قسمت‌های تحتانی عضلات ران یکی از تمرین‌های اصلی برای افزایش قد به شمار می‌رود. برای انجام این حرکت کافیست کاملاً به پشت بخوابید و دستان خود را به صورت موازی در راستای بدنتان قرار دهید. پاهای خود را جمع کرده و سپس لگن خود را به آرامی بالا ببرید و حدود ۲۰ تا ۳۰ ثانیه در همان حالت نگه دارید. توصیه می کنیم این تمرین را حتماً در برنامه ورزشی خود جای بدهید.

تمرین ورزشی برای بلندی قد

حرکت آشنای لمس انگشتان پا
این حرکت یک تمرین شناخته شده برای گرم کردن بدن میباشد که در اکثر کلاسهای ورزشی از آن استفاده میشود.فقط کافیست خم شوید و با دستانتان انگشتان پای خود را لمس کنید اما اگر نمی‌توانید آنقدر خم شوید که انگشتان پاهایتان را لمس کنید، ناراحت نشوید زیرا که تنها شما با این دشواری روبرو نیستید. تا آنجا که می‌توانید خم شوید اما یادتان باشد که این کشش باید چند ثانیه‌ای طول بکشد.

تمرین ورزشی برای بلندی قد

حرکت کششی کبرا
این حرکت کششی به طور کامل برای ستون فقرات و کشیده شدن بدن شما طراحی شده است. با انجام بیشتر این تمرین، تحریک بیشتری روی عضلات پشت صورت گرفته و در نتیجه شاهد افزایش قامت خود خواهید شد. برای انجام صحیح این حرکت ابتدا رو به شکم دراز بکشید، سپس کف دستان خود را به عرض شانه باز کنید و مانند تصویر چانه خود را به سمت بالا گرفته و با کمر خود قوس ایجاد نمایید. چانه را به سمت پایین آورده، قوس را از بین ببرید و حرکت را مجدد تکرار کنید.

تمرین ورزشی برای بلندی قد

تمرین میز
برای انجام این تمرین باید بدن خد را به شکل یک میز در بیاورید.شاید به نظر ساده باشد اما انجام مکرر این تمرین بی تاثیر نخواهد بود.ابتدا روی زمین بنشینید و پاهای خود را دراز کنید. کف دستان خود را در عرض شانه و در امتداد پاهایتان روی زمین قرار دهید. سپس پاهای خود مانند تصویر خم کرده و کمر را صاف نمایید. به حالت گردن در تصویر دقت کنید.

ورزش برای بلند شدن قد

تمرین گربه و سگ
در برخی مجلات ورزشی این تمرین را با نام حرکت “گربه و شتر” نیز نام برده اند.این تمرین باعث کشش چند سانتی متری بدن شما در دو حالتی که مشاهده می‌کنید میشود. ابتدا کمر خود را به سمت بالا قوس دهید و سر خود را به سمت پایین بیاورید. چند ثانیه در این حالت مکس کنید؛ سپس نفس را به بیرون هدایت کرده و کمر را به سمت پایین حرکت دهید. در این حالت سر به صورت مستقیم قرار می‌گیرد. چند ثانیه‌ای نیز در این حالت بمانید و سپس حرکت اول را انجام دهید.

ورزش برای بلند شدن قد

کشش ساق پا
برای کشش عضلات پا تمرینات متعددی وجود دارند و هرگونه کششی که ساق پا را درگیر کند در افزایش قد تأثیرگذار خواهد بود.نحوه ی اجرای یکی از این تمرینها اینگونه است که مقابل دیوار (به صورت موازی) بایستید و دستانتان را روی دیوار قرار دهید. وزنتان را بروی دستان خود بیاندازید و به آهستگی یکی از پاهای خود را مانند تصویر به دیوار نزدیک نمایید. زمانی این تمرین صحیح انجام شده است که کشش را در عضله ساق احساس کنید. این حالت کششی را ۲۰ تا ۳۰ ثانیه حفظ کرده و چند بار تکرار نمایید.

ورزش برای بلند شدن قد

کشش تقویتی ستون فقرات
این حرکت کششی علاوه بر افزایش قد برای کاهش استرس نیز توصیه می گردد. کافیست صاف بایستید و دستانتان را پشت سر خود قرار دهید. سپس سر خود را تا آنجا که می‌توانید به سمت عقب و جلو خم نماید. به یاد داشته باشید که رمز انجام صحیح این حرکت در آهسته بودن آن و نگه داشتن سر در هر حالت میباشد. با این کار شما در حقیقت باعث کشش در ستون فقرات میشوید.

ورزش برای بلند شدن قد

طناب زدن
طناب زدن تنها برای دوران مدرسه یا گرم کردن بدن قبل از تمرین اصلی نیست، بلکه حرکتی مطمئن در کشش عضلات، به‌ خصوص قسمت‌های پایین پا می‌باشد. این ماهیچه‌ها با پرش مداوم تقویت شده و کش می‌آیند. هر چه بیشتر طناب بزنید، نتیجه زودتر نمایان میشود.

ورزش برای بلند شدن قد

در جا پریدن
پرش در جا باعث کشش غضروف‌های بدن‌ به خصوص در قسمت پا میشود. پرش‌های عمودی از جمله مؤثرترین تمرین‌های موجود برای افزایش قد به شمار می‌رود. می‌توانید این تمرین را تک نفره و در خانه انجام دهید یا بسکتبال بازی کنید. با این کار بدون اینکه متوجه باشید، روزانه تعداد بی‌شماری پرش انجام خواهید داد.

حرکت کششی برای افزایش قد

حرکت پیلاتس به سمت عقب
این حرکت کمی دشوار است و به تمرین احتیاج دارد اما بسیار موثر بوده و ارزش تلاش را دارد.برای اجام این حرکت به پشت دراز بکشید و دستانتان را به صورت موازی در دو طرف بدن قرار دهید. پاهای خود را به صورت همزمان بلند کنید و سعی کنید با نوک انگشتان پا (مطابق تصویر) زمین را پشت سر خود لمس کنید. این حرکت ضمن بوجود آوردن کشش مناسب، تقویت عضلات پشت و ستون فقرات را نیز به همراه دارد، بنابراین این را فراموش نکنید که این تمرین را حداقل روزی یکبار انجام

حرکت کششی برای افزایش قد

حرکت ضربدری یا شنا خشک
این تمرین در صورتی که به استخر نداشته باشید جایگزین خوبی برای شنا در آب است که باعث کشش عضلانی میشود. برای انجام این حرکت ابتدا به شکم بخوابید. دست‌ها و پاها‌یتان را مانند تصویر در حالت کشیده قرار داده و سپس دست چپ و پای راست را به صورت همزمان و آهسته بالا ببرید. چند ثانیه در این حالت بمانید و حال نوبت دست راست و پای چپ میباشد.

حرکت کششی برای افزایش قد

تمرین دو پا به سمت بالا
برای این تمرین باید کاملاً صاف بر روی کمر خود دراز بکشید. کف دستان خود را به صورت موازی در کنار بدن خود قرار داده و سپس سعی کنید پاهای خود را به صورت همزمان به سمت سقف بالا ببرید. این حرکت را به صورت آهسته انجام دهید و قسمت لگن و کمر را به تدریج از زمین جدا نمایید. این تمرین کششی برای پاها و قسمت تحتانی کمر شما بسیار مفید میباشد. البته انجام صحیح این تمرین تا حدودی دشوار است، پس صبر داشته باشید و چندین بار حرکت را تکرار کنید.

حرکت کششی برای افزایش قد

کشش ستون فقرات به سمت جلو
تاثیر این حرکت کششی بر عضلات پشت، ستون فقرات و البته ساق پاهاست. روی زمین بنشینید و پاهای خود را مستقیم به سمت جلو دراز نمایید. اکنون با قوس کمر (تصویر) به سمت جلو خم شده و سعی کنید انگشتان پاهای خود را لمس کنید. فراموش نکنید باید چند ثانیه‌ای (در حد توان) در این حالت باقی بمانید.

حرکت کششی برای افزایش قد

برگرفته از:
گراف مدیا

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “تمرینات ورزشی برای افزایش قد”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا پاسخ صحیح را وارد نمایید(از اعداد انگلیسی استفاده کنید) *

----------------------------------------------------------------------