---------------------- ---------------------

تنظیم تنفس در هنگام پرس سرشانه هالتر

همه ی ما دوست داریم تا شانه های گرد و بزرگ داشته باشیم.اما هیچکدام ما نمیخواهیم که درد کمر به خصوص پایین کر باعث آزار ما بشود.این بدان معنی است که زمانی که ما میخواهیم حرکت سنگین سرشانه انجام دهیم باید بدن خود را در بهترین موقعیت قرار دهیم تا آسیب نبینیم.
در حقیقت شعار من این است:
“افرادی بیشتر منفعت میبرند(از ورزش) که کمترین آسیب را به خودشان میرسانند.”
آیا با این شعار موافق نیستید؟همه ی ما میتوانیم با دانستن یک نکته ی کوچک از تمام کسانی که اکنون یا پس از این ورزش میکنند ، با فکر ورزش کنیم و قوی شویم.
با این پیش زمینه ها، بیایید ببینیم چگونه باید در طول پرس سرشانه هاتر از طریق دیافراگم نفس بکشیم تا اندام میانی ما (شکم و پهلو) محفوظ و پایدار بماند.
تنفس از طریق دیافراگم ، با ایجاد فشار داخلی توسط هوا در بخش میانی بدن از آسیب به کمر جلوگیری میکند.
در تصویر زیر نقش تنفس صحیح و طریقهی درست ایستادن در هنگام حرکت “پرس سرشانه هالتر را مشاهده میکنید.

پرس سرشانه هالتر

از سوی دیگر ، تنفس از طریق قفسه ی سینه میتواند به کمر آسیب برساند زیرا هیچ فشار داخلی برای سفت کردن آن وجود نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید:شکل صحیح قرار گیری دست ها در شنای الماسی
این کار به دلیل گرد شدن کمر قطعا می تواند فرم بدن را از بین ببرد و به طور بالقوه باعث فشار بر ستون فقران و آسیب به کمر شود.
با انجام حرکت به صورت صحیح میتوانید حرکتهای نسبتا سنگین انجام دهید و فشار را بر سرشانه ها بیاورید.

برگرفته از: اینستاگرام pheasyque

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “تنظیم تنفس در هنگام پرس سرشانه هالتر”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا پاسخ صحیح را وارد نمایید(از اعداد انگلیسی استفاده کنید) *

----------------------------------------------------------------------