----------------------

خواص تخم مرغ برای ورزشکاران

شاید دیده باشید که ورزشکاران ، به خصوص ورزشکارانی که ورزش های سخت انجام میدهند(بدنسازان) بعد از تمرین تخم مرغ کامل یا سفیده ی تخم مرغ میخورند.اما دلیل این کار چیست؟
بعد از اینکه شما تمرینات ورزشی انجام میدهید بدن برای بازسازی و ریکاوری نیازمند مابع غذایی خارجی است.تخم مرغ میتواند گزینه ی مناسبی برای تامین مواد مورد نیاز بدن باشد.مصرف پروتئین به مقدار مناسب پس از اتمام تمرینات ورزشی ضروری میباشد.پروتئین به بازسازی و احیای مجدد بافت ماهیچه ها و تولید آمینو اسید های حیاتی کمک خواهد نمود.توصیه میشود برای تناسب اندام ، درهمه ی وعده های غذایی خود پروتئین را اضافه کنید. برای اینکار ،راحت ترین و بهترین راه مصرف تخم مرغ است. پس از ورزش ، خوردن یک تخم مرغ کاملا آب پز شده همراه میوه های تازه و دانه ها بسیار مناسب میباشد.

تخم مرغ تازه بخورید
تخم مرغ از روز تولید تا سه هفته اگر در جای مناسب نگه داری شود قابل مصرف است. توصیه میشود تخم مرغ ها را در یخچال نگهداری کنید زیرای در دمای اتاق زودتر کهنه می شوند.

رنگ تخم مرغ
هرچند بسیاری از مردم بر این باورند که تخم مرغ های قهوه ای ، از نوع سفید آن سالم تر هستند ، اما رنگ پوست تخم مرغ تاثیری در خواص تخم مرغ ندارد. با توجه به تغذیه مرغ رنگ زرده نیز میتواند متفاوت باشد(روشن یا تیره) اما این تغییر رنگ بر میزان مواد مغذی زرده تاثیر ندارد.زرده حاوی میزان زیادی از ویتامین ها ، مواد معدنی و چربی است ، در حالی که سفیده مقدار زیادی پروتئین و ریبوفلاوین را برای بدن فراهم می آورد .

چربی تخم مرغ
یک تخم مرغ بزرگ دارای یک و نیم گرم چربی اشباع شده و ۲/۸ گرم چربی اشباع نشده و همچنین حاوی ۱۸۵ میلی گرم کلسترول می باشد. برخی از انواع تخم مرغ با امگا ۳غنی شده اند و دلیل این امر اضافه کردن امگا ۳ به غذای مرغ ها است.

منبع ویتامین D
بدن ما ویتامین D را از طریق نور آفتاب و مصرف برخی از مواد غذایی تامین می نماید، اما برطرف کردن نیاز بدن تنها از طریق رژیم غذایی کار دشواری است.تخم مرغ یکی از غذاهایی است که حاوی ویتامین D میباشد و گنجاندن آن در رژیم غذایی می تواند به تامین میزان مورد نیاز این ویتامین کمک کند. اگر زیاد در معرض آفتاب نیستید و یا بدن شما در جذب ویتامین D ناموفق است ، برای تامین نیازهای شما تخم مرغ گزینه ی مناسبی است.

تعادل در مصرف تخم مرغ
مانند همه ی مواد غذایی ، مصرف میزان مناسبی از تخم مرغ برای ایجاد سلامتی مناسب است. از و اگر تخم مرغ به مقدار مناسب در رژیم غذایی قرار گیرد برای سلامتی مناسب خواهد بود اما نباید از دیگر منابع سالم پروتئین ، مانند حبوبات و ماهی غافل شویم. باید مواد غذایی حاوی پروتئین و دیگر مواد مغذی و چربی را تا حد امکان با هم مصرف کنیم.

برگرفته از: پارس ناز

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “خواص تخم مرغ برای ورزشکاران”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا پاسخ صحیح را وارد نمایید(از اعداد انگلیسی استفاده کنید) *