خواص خوردن خرما در ماه رمضان

خرما میوه ای پربرکت است که به ویژه در طول ماه مبارک رمضان مصرف می شود. مصرف خرما نه تنها یک رسم در طول این ماه مبارک است، بلکه یک میوه شیرین و خوشمزه برای خوردن است.

توصیه می شود افطار خود را با خوردن دو یا سه خرما شروع کنید، خرما قند مورد نیاز بدن را فراهم می کند و به بازگرداندن قند خون بعد از روزه کمک می کند.
یکی از شایع ترین علل سردرد یا سرگیجه در ماه رمضان قند خون پایین است،

به همین دلیل خوردن خرما در شروع افطار بسیار مفید است ..

خواص خرما چیست؟

فراهم نمودن انرژی بدن: خرما سرشار از کالری و شکر است (۸۰ درصد از خرما از قند ساخته شده است)، و به راحتی هضم و جذب می شود، خرما یک منبع فوری انرژی است.

مواد مغذی بسیار زیاد: خرما شامل ۶ ویتامین و ۱۵ مواد معدنی از جمله کلسیم، فسفر، آهن، منیزیم و پتاسیم است.

فیبر بالا: باعث تسهیل عملکرد هضم می شود و به جلوگیری از یبوست کمک می کند.

قلب سالم: خرما چربی کمی دارد و فاقد کلسترول است و تمام اعضای خانواده میتوانند آن را مصرف کنند.

منبع:رکنا

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “خواص خوردن خرما در ماه رمضان”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا پاسخ صحیح را وارد نمایید(از اعداد انگلیسی استفاده کنید) *