----------------------

خوراکی های مفید برای چشمها

با افزایش سن خطر ابتلا به بیماریهای چشمی نیز افزایش میابد اما با خوردن این خوراکی ها و استفاده از آنها در رژیم غذایی خود میتوانید چشمانی سالم داشته باشید.

آب پرتقال و گریپ فروت
ویتامین ث باعث میشود سیستم ایمنی بدن بهتر کار کند و فایده ی دیگر ویتامین ث برای بدن این است که خطر ابتلا به آب مروارید و بیماری های چشمی را کاهش می دهد.آب پرتقال و آب گریپ فرود دو منبع غنی از این ویتامین هستند.در یک فنجان آب پرتقال ۱۲۴ میلی گرم ویتامین ث وجود دارد و همچنین در گریپ فرود هم تقریبا ۹۴ میلی گرم ویتامین ث موجود دارد.

خوردنی های مفید برای چشم

سبزیجات
همانطور که قبلا گفته شد ویتامین ث برای چشمها بسیار مفید است اما ویتامین ث تنها در مرکبات وجود ندارد.سبزیجات نیز منبعی سرشار از این ویتامین هستند.سبزیچاتی مانند جوانه ها، کلم بروکلی ،گل کلم ، فلفل قرمز و سبز،سبزیجات برگدار . میتوانید این سبزیجات را به روش چینی روی شعله ی زیاد ، در زمان بسیار کوتاه تفت دهید و مصرف کنید.

خوردنی های مفید برای چشم

لوتئین و زگزانتین موجود در کلم پیچ و اسفناج
تحقیقات نشان داده لوتئین و زگزانتین ریسک ابتلا به آب مروارید و کاهش دید را بر اثر بالا رفتن سن تا حد قابل ملاحظه ای کاهش می دهند .فقط یک فنجان از هر کدام این سبزیجات پخته شده بیش از بیست میلی گرم لوتئین و زگزانتین دارد.منابعی دیگری نیز برای دریافت این مواد وجود دارد مانند شلغم ، ذرت ، نخود سبز ، بروکلی ، کاهو و لوبیای سبز.

خوردنی های مفید برای چشم

پرتقال و تخم مرغ جایگزین سبزیجات
افرادی هستند که جویدن و قورت دادن سبزیجات برایشان سخت است و در نتیجه سبزیجات را از رژیم غذایی خود حذف میکنند،خوشبختانه مصرف پرتقال و تخم مرغ جایگزین خوبی برای سبزیجات جهت تامین لوتئین و زگزانتین مورد نیاز بدن میباشد.

خوردنی های مفید برای چشم

آجیل و دانه ها و ویتامین ث
از تاثیرات مثبت ویتامین ث محافظت از سلول های چشمی است که روند ابتلا به بیماری های چشمی ناشی از بالا رفتن سن ، به خصوص آب مروارید را کند می کند . خوشبختانه منابع این ویتامین زیاد بوده و دارای تنوع بسیار است میتوانید با مصرف کمی مغز تخمه آفتابگردان یا بادام نیاز روزانه ی بدن خود را تا حد بالایی تامین کنید . گندم ، فندق و کره بادام زمینی هم مملو از ویتامین ث هستند.

پیشگیری از بیماریهای چشمی با این خوراکی ها

اسیدهای چرب موجود در ماهی ها
اسیدهای چرب برای سلامت بدن به خصوص چشمان مورد نیاز هستند. در نتیجه باعث بهبود بینایی میشوند و عملکرد شبکیه را بالا می برند. اسیدهای چرب از خشکی چشم جلوگیری می کنند،ماهی هایی مثل سالمون ، تن ، ماکرو ، کولی منابعی بسیار غنی از اسیدهای چرب امگا ۳ هستند.

پیشگیری از بیماریهای چشمی با این خوراکی ها

روی موجود در صدف و جگر سیاه :
کمبود روی در بدن ممکن است باعث کاهش دید در شب و افزایش خطر ابتلا به آب مروارید شود.صدف جگر سیاه ، گوشت قرمز ، ماکیان ، شیر ، لوبیای پخته و غلات سبوس دار منابعی سرشار از روی هستند .

پیشگیری از بیماریهای چشمی با این خوراکی ها

بتاکارتن موجود در هویج
هویج منبع خوبی برای تامین بتاکارتن مورد نیاز بدن میباشد.بتاکارتن به چشمان شما کمک می کند تا بینایی شما در شب افزایش یابد .

پیشگیری از بیماریهای چشمی با این خوراکی ها

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “خوراکی های مفید برای چشمها”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا پاسخ صحیح را وارد نمایید(از اعداد انگلیسی استفاده کنید) *

----------------------------------------------------------------------