---------------------- ---------------------

درمان افسردگی با این میوه ها

همانقدر که ابتلا به بیماری افسردگی علل متنوع و گوناگونی دارد، کنترل و درمان افسردگی هم راه‌های مختلفی دارد. هر چند که باورش ساده نیست، اما می‌توان با مصرف برخی میوه‌ها افسردگی را بهبود بخشید. گرچه این روش‌ها جایگزین درمان‌های پزشکی و دارویی نیست اما با میوه های مفید برای درمان افسردگی می‌توان وضعیت عمومی بیمار را بهبود داد.

افسردگی از بیماری‌های روحی، روانی رایجی است که امروزه با گسترش شهرنشینی زیادتر شده است. ابتلا به افسردگی دلایل فراوانی دارد که موضوع این مقاله نیست. برای درمان افسردگی راه‌های متفاوتی وجود دارد. از روان درمانی گرفته تا مصرف قرص های ضد افسردگی یا حتی ورزش روزانه. ولی علاوه بر موارد مطرح شده، رژیم غذایی نیز تاثیر بسزایی در جلوگیری و درمان افسردگی دارد. در این مقاله برای شما از میوه های مفید برای درمان افسردگی میگوییم. در ادامه به ۵ میوه ضد افسردگی و البته نشاط آور اشاره می‌کنیم.

میوه هایی برای مبارزه با افسردگی

میوه های مفید برای درمان افسردگی

۱-سیب
خوردن یک عدد سیب در روز، شما را از مراجعه به پزشک بی نیاز خواهد کرد. این یک ضرب‌المثل معروف غربی است که کم و بیش ما هم با آن آشنایی داریم. سیب نیز همانند خانواده توت‌ها، آنتی اکسیدان فراوانی دارد و همین امر به پیشگیری و ترمیم آسیب وارد شده به سلول‌ها کمک می‌کند.

سیب در بین میوه های مفید برای درمان افسردگی است و یکی از خوشمزه ترین و ارزانترین میوه‌های این فهرست است که در همه جا گونه‌ای از آن یافت می‎‌شود. سیب سرشار از فیبر محلول است و می‌تواند نوسانات قند را متعادل کند. می‌توانید کره بادام زمینی را روی برش‌های سیب قرار دهید و به عنوان یک میان وعده سالم و مقوی از آن استفاده کنید. در این شرایط به همراه فیبر مقادیر امگا ۳ مورد نیاز را هم وارد بدن می‌کنید.

۲- آووکادو
می‌توانید یک عدد آووکادو کامل را در روز برش دهید و در سالاد بریزید و برای نهار میل کنید. آووکادو یکی از مواد غذایی قدرتمند به شمار می آید؛ زیرا حاوی چربی‌های مفیدی است که برای عملکرد صحیح مغز مورد نیاز است. سه چهارم از کالری آووکادو حاصل از چربی‌های اشتباع نشده و سالم است که در آن وجود دارد.

این چربی‌ها عبارتند از اسیدهای چرب تک غیر اشباع به نام اولئیک اسید. یک عدد آووکادو متوسط حاوی چهار گرم پروتئین و سرشار از ویتامین K، انواع مختلفی از ویتامین B همچون ویتامین B9 ،B6 و B5، ویتامین C و ویتامین E12 است. آووکادو قند اندکی دارد و غنی از فیبر غذایی است. هر اووکادو ۱۱ گرم فیبر دارد.

۳- توت‌ها
یک خانواده مهم از میوه های مفید برای درمان افسردگی تمشک، بلوبری، توت فرنگی و توت سیاه است که همگی حاوی برخی آنتی اکسیدان‌های قوی هستند. می‌توانید از انواع مختلف توت در صبحانه استفاده کنید. مطالعه منتشر شده در مجله Nutritional and Environmental Medicine بیماران را در عرض دو سال با آنتی اکسیدان‌ها و دارونماها درمان کرده است.

بعد از دو سال، آن‌هایی که با آنتی اکسیدان‌ها درمان شده بودند، نمره افسردگی کمتری داشتند. آنتی اکسیدان‌ها همانند تعمیرکننده‌های DNA میباشند. آنتی اکسیدان‌ها سلول‌های خراب را ترمیم می‌کنند و از بروز سرطان و سایر بیماری‌ها جلوگیری می کنند.

۴- نارگیل
یک مورد دیگر از میوه های مفید برای درمان افسردگی نارگیل است. نارگیل سرشار از تری گلیسیریدهایی با زنجیره متوسط است که می‌تواند سلامت مغز را حفظ کند و خلق و خویتان را بهبود ببخشد. اگر چه نارگیل بیشتر در دسرهای پرکالری یافت می‌شود، اما شما مجبور نیستید به این شیوه از آن استفاده کنید.

تلاش کنید نارگیل را به صورت خام تهیه کرده و به عنوان یک میان وعده غذایی میل کنید. میان وعده بین صبحانه و ناهار یا یک عصرانه سالم و مقوی می‌توان جویدن میوه نارگیل باشد. راستی اگر این اقبال را داشتید که نارگیل را به طور کامل خریداری کنید، نوشیدن شیر نارگیل را از دست ندهید.

۵- پرتقال
افرادی که ویتامین C (ویتامین ث برای تولید کلاژن ضروری است) را در برنامه غذایی خود دارند، ظاهر زیباتری دارند و همیشه پوستشان جوان تر است. یک لیوان آب پرتقال طبیعی و تازه می‌تواند نیاز روزانه بدن به ویتامین ث را برآورده کند. اگر به پرتقال دسترسی ندارید یا در فصل گرم سال هستید می‌توانید انبه یا هندوانه را به عنوان جایگزین استفاده کنید.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “درمان افسردگی با این میوه ها”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا پاسخ صحیح را وارد نمایید(از اعداد انگلیسی استفاده کنید) *