---------------------- ---------------------

سوزاندن 500 کالری با حرکات ساده

روزانه نیم ساعت ورزش باعث شادابی افرا میشود.اما در بسیاری از مواقع نبود وقت کافی شاید مانع از فعالیتهای بدنی در طول روز شود.اگر شما هم وقت کافی برای ورزش در طول روز ندارید خواندن این مطلب برای شما بسیار مفید خواهد بود:

همیشه ورزش یا فعالیت بدنی نیاز به باشگاه یا وسایل ورزشی نیاز ندارد، شما میتوانید با انجام حرکات ساده در هنگامی که کارهای روزمره ی خود را انجام میدهید به آسانی فعالیت بدنی خود را بیشتر کرده و کالری بسوزانید.
حرکات fidget-cizes
زندگی مدرن هماره با اضطراب و استرس در بسیاری از مواقع اجازه ی پیروی از یک برنامه ی منظم ورزشی را به شما نمیدهد.اما با حرکات fidget-cizes میتوانید در طول روز ۵۰۰ کالری را بسوزانید.

+ ماهیچه های بدن خود مثلا ماهیچه های شکم خود را در هر حالتی که هستید منقبض کنید. مثلا وقتی در آسانسور ایستاده هستید یا در صف فروشگاه ایستاده اید و یا در حال راه رفتن هستید. هیچ کس نمی داند که شما در حال انجام حرکات ورزشی هستید اما پس از مدتی تاثیر این حرکات به ظاهر ناچیز و کوچک را میبینید.
+ چند قدم به زندگی خود اضافه کنید، به عنوان مثال ماشین خود را کمی دور تر از محل کارتان پارک کنید تا مجبور شوید تا اداره یا محل کارتان پیاده روی کنید. یا از پله ها به جای اسانسور استفاده کنید تا مجبور شوید کمی به بدنتان و پاهایتان تحرک هدیه بدهید.
+ پاهایتان را تکان دهید، مثلا وقتی پشت میز نشسته اید سعی کنید پاهای خود را تکان دهید تا کمی ورزش کند. یا شب، هنگام مسواک زدن سعی کنید با بالا و پایین بردن پاهایتان کمی کالری بسوزانید.
+ در حین چرت زدن، اگر در اتاق نشیمن جلوی تلویزیون دراز کشیده اید سعی کنید یک پتو روی زمین پهن کنید و روی آن دراز بکشید تا در هنگام پخش پیام های بازرگانی بتوانید کمی بدنتان را کش بدهید و حرکات ساده ورزشی را انجام دهید. این کار می تواند موثر باشد. حتی اگر روی مبل نشسته اید می توانید دستان خود را از پشت روی مبل تکیه بدهید و به عنوان یک اهرم برای بالا و پایین بردن خود روی مبل از آنها استفاده کنید. به هر حال این بدن شما است که همه حرکات ورزشی را انجام می دهد پس باید تصممیم بگیرید تااینکارها را انجام دهید.
راهکارهای دیگر برای ورزش و سوزاندن کالری
صبح‌ها زودتر بیدار شوید
خواب، یکی از عوامل مهم برای حفظ سلامتی و کاهش وزن محسوب می‌شود؛اما ورزش‌کردن در صبح، فواید بسیار زیادی دارد؛ علاوه‌بر افزایش سطح انرژی، با تنظیم اشتها از پرخوری در طول روز جلوگیری می‌کند. فقط کافی است ۳۰ دقیقه صبح‌ها زودتر از خواب بیدار شوید تا کمبود وقت برای انجام ورزش صبحگاهی نداشته باشید. بسیاری از افراد ورزش‌کردن را به ظهر موکول می‌کنند که دیگر خسته هستند. بهترین راهکار، ورزش‌کردن در ساعات ابتدایی روز است.
فضای باز به جای فضای مجازی
همچنین می توانید قرارها و یا ملاقات هایی را با دوستانتان داشته باشید که در فضای باز و پارک ها باشند تا بتوانید با یکدیگر پیاده راه بروید و یا بدویید و از دستگاه های ورزشی استفاده کنید. به جای صرف وقت در محیط های مجازی یکدیگر را در دنیای واقعی و در حین تحرک ملاقات کنید و از با هم بودنتان لذت ببرید. طبق مطالعاتی که بر روی افراد با فعالیت و تحرک کم صورت گرفت، مشخص شد بعد از اینکه آنها ورزش‌کردن را به برنامه روزانه خود اضافه نمودند و تنها ۱۵ دقیقه در روز ورزش کردند، حداقل ۱۴ درصد احتمال بروز مرگ ناگهانی در آنها کاهش یافته بود.
انجام وظایف خانه
اگر تا به حال کارهای خانه، مانند جارو کردن و تمییز کردن و شستن کف آشپزخانه را انجام نمیدادید باید بدانید که اشتباه بزرگی را مرتکب می شدید چرا که همین کارها و وظایف خانه در روز ۴۰۰ کالری از شما میگیرد و سوخت و ساز بدن شما را بالا می برد.
می توانید در حین انجام کارهای خانه از موزیک مورد علاقه ی خود استفاده کنید و حرکات ورزشی بیشتری را نیز در حین انجام کار انجام دهید. یک تایمر را تنظیم کرده و تصمیم بگیرید تا جایی‌که می‌توانید به‌سرعت، تمیزکردن را شروع کنید. تضمین می‌کنیم که اگر این کار را با سرعت زیاد انجام دهید، بدون شک عرق خواهید کرد. البته اگر می‌خواهید کارهای سبک‌تر را انجام دهید؛ بهترین راه‌حل، اضافه‌کردن تعدادی حرکت شنا و لانگز است.
انتخاب ورزش مورد علاقه تان
باید سعی کنید که ورزش به بخشی از تفریحات شما تبدیل شود؛ مثلاً اگر دوست دارید روی تردمیل ورزش کنید و به آهنگ مورد علاقه‌تان گوش دهید، خب همین کار را انجام دهید. به‌دنبال هر فعالیت بدنی که دوست دارید بروید و تمرینات مورد علاقه خودتان را دنبال کنید. اگر دوچرخه سواری را دوست دارید می توانید از دوچرخه به عنوان وسیله نقلیه ای برای رساندن خود به محل کار استفاده کنید.

برگرفته از الو دکتر

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “سوزاندن ۵۰۰ کالری با حرکات ساده”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا پاسخ صحیح را وارد نمایید(از اعداد انگلیسی استفاده کنید) *