----------------------

سیلیکا و منابع سیلیکا

سیلیکا چیست؟
پس از گذشتن از سن ۳۰ سالگی به دلیل کم شدن میزان کلاژن و همچنین کاهش سرعت بازسازی سلول‌های پوست ، روند پیری پوست آغاز میشود.بیشتر افراد پس از ۴۰ سالگی متوجه ایجاد خط هایی در اطراف چشم، کنار دهان، کدری، زبری و شل شدن پوست خود خواهند شد.چگونه پوست را جوان کنیم؟ ، این سوالی است که اکثر افراد از متخصاص پوست میپرسند.سلیکا ماده ای میباشدکه باعث جوانی و شادابی پوست می گردد.این ماده دومین عنصر روی زمین است ، سالیان طولانی وجود داشته و ماده ی نیست که به تازگی کشف شده باشد.بسیاری از غذاهای گیاهی حاوی سلیکا هستند.

نام دیگر سلیکا ، سیلیس میباشد.

خواص سلیکا برای پوست و مو
* این ماده معدنی برای حفظ سلامت مفید است
* کمک به تولید کلاژن
* پوست را ضخیم تر و انعطاف پذیری آن را بیشتر می کند
* تقویت مو و ناخن و جلوگیری از خشکی و شکستگی آن
* حفظ تراکم استخوان
*جلوگیری از پوکی استخوان
* کمک به استخوان ها برای جذب کلسیم
* خنثی نمودن آلومینیوم اضافه در بدن و خارج کردن آن از بافت های مغز
* پیشگیری از ابتلا به آلزایمر
* کاهش التهاب مفاصل
* تقویت رگ های خونی

خطرات کمبود سیلیکا در بدن:
با بالا رفتن سن به علت رعایت نکردن رژیم غذایی مناسب میزان سیلیکا کاهش می یابد. با کمبود این عنصر بافت ها دیگر قادر به نگه داشتن رطوبت نیستند. در این شرایط پوست خاصیت انعطاف پذیری خود را از دست داده و در نهایت پوست دچار افتادگی و چین و چروک می شود. به همین دلیل افراد کمتر از ۴۰ سال پوست سفت تری دارند.کمبود سیلیکا همچنین باعث خشکی و شکنندگی مو وناخن می شود زیرا مانند پوست قادر به حفظ رطوبت خود نیستند در نتیجه، مو براقی خود رااز دست می دهد و ناخن ها پوسته پوسته می شود و ترک بر می دارد.

راه های تامین سیلیکای مورد نیاز بدن:
بدن روزانه بین ۲۵ تا ۵۰ میلی گرم به سیلیکا نیاز دارد.اکثر مواد غذایی که ما مصرف می کنیم حاوی سیلیکاست. اما این مواد را به میزان کافی مصرف نمی کنیم. با مصرف روزانه ۱۱۲ گرم از این غذاها میتوانیم سلیکای مورد نیاز بدن را تامین کنیم:نخود، تره فرنگی، لوبیا سبز، مارچوبه، خیار، کرفس، هویج، توت فرنگی، انبه، ریواس، موز ، کشمش ،غلات سبوس دارو برنج قهوه ای

میزان مصرف سیلیکا را برای جلوگیری از پیری پوست زیاد نکنید:
سیلیکا یک ماده معدنی است و در جذب مواد معدنی دیگر به بدن کمک می کند اما نامتناسب بودن میزان مصرف آن باعث اختلال در جذب بیش از حد دیگر مواد معدنی مانند آهن و مس خواهد شد و باعث تهدید سلامت بدن میشود. در صورت مصرف غذاهای حاوی سیلیکا، استفاده از مقدار کم این مکمل به اندازه زیر کافی میباشد:

* بزرگسالان بین ۱۹ تا ۵۰ سال، روزی ۹ تا ۱۴ میلی گرم.
* افراد بالای ۵۰ سال نباید روزی بیش از ۲۰ میلی گرم مصرف کنند.

نکته: مراقبت از پوست باعث زیبایی مو ، پوست و ناخن میشود.با مصرف روزی یک تا ۲ گرم چربی های امگا ۳ ، ۱۰۰ میلی گرم اسید آلفا لیپولیک، ۴۰۰ میلی گرم ویتامین E، یک تا ۲ گرم ویتامین C، ۱۰۰ میلی گرم Q10 Co و۱۰۰ میلی گرم گلوتامین میتوانید سلولهای مرده پوست صورت را از بین ببرید.همچنین قرار گرفتن به مدت یک ساعت در فضای باز و در معرض نور خورشید و نیم ساعت ورزش در روز میتواند به شما کمک کند.

منبع:خراسان

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “سیلیکا و منابع سیلیکا”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا پاسخ صحیح را وارد نمایید(از اعداد انگلیسی استفاده کنید) *