---------------------- ---------------------

طرز تهیه ی کوفته رژیمی

مواد لازم برای تهیه ی کوفته رژیمی

۲۰۰ گرم سویا
۱ لیوان شیر
۱ عدد سیب زمینی بزرگ
۱ عدد هویج بزرگ
۱۰۰ گرم قارچ
۱ عدد کدو بزرگ
۱ عدد سفیده تخم مرغ
۱۰۰ گرم آرد سبوس دار گندم
۱ حبه سیر
۱ عدد پیاز
۱ عدد لیمو ترش
۱ قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی
۱ قاشق چایخوری زنجبیل تازه یا پودر زنجبیل

روش تهیه کوفته رژیمی:

سویا را از شب قبل در یک لیوان شیر بخیسانید(شیر برای عوض کردن طعم سویا استفاده میشود).روز بعد سویا را از داخل شیر بیرون آورده،سیب زمینی را آبپز کنید.
سپس سویا ،سیب زمینی پخته و له شده ،هویج،قارچ و کدو را چرخ کرده، آب اضافی آن را بگیرید و با سفیده تخم مرغ ، نمک،فلفل،ادویه و آرد سبوس دار مخلوط کرده و کاملا ورز دهید.سیر و پیاز را نیز رنده کرده، به همراه رب گوجه فرنگی ،ادویه،فلفل و زنجبیل تفت دهید،۳ لیوان آب روی آن بریزید و بگذارید کاملا جوش بیاید.
از مواد ورز داده شده به صورت گلوله ای به اندازه گردو برداشته،در دست کاملا گرد نمایید و داخل آب در حال جوش قرار دهید و بگذارید کاملا بپزد و آب آن غلیظ شود.در انتها آب لیمو ترش را به آن اضافه نمایید.

دستور پخت کوفته رژیمی

نکته تکمیلی:
* میتوانید مقداری آب پرتقال ترش را جایگزین لیمو ترش نمایید.

نکته تغذیه ای:
* آب پرتقال یا لیمو ترش بر اثر حرارت ویتامین c خود را از دست میدهند به همین دلیل باید آخرین مرحله به غذا اضافه شود.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “طرز تهیه ی کوفته رژیمی”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا پاسخ صحیح را وارد نمایید(از اعداد انگلیسی استفاده کنید) *