---------------------- ---------------------- ---------------------

طرز صحیح خوابیدن برای جلوگیری از فشار به ستون فقرات و مهره های گردن

خوابیدن به شکل نادرست یکی از مواردی است که میتواند آسیبهای جدی به ستون فقرات و مهره های گردن وارد کند، حقیقت این است که خوابیدن به شکل ناصحیح در ابتدا فشار چندانی به مهره های گردن و کمر وارد نمیکند اما با عادت کردن بدن به این نوع خوابیدن، پس از گذشت چند سال مشکلات نمایان خواهد شد.
نکته ی قابل توجه این است که خوابیدن به شکل صحیح میتواند مشکلات به وجود آمده برای ستون فقرات و مهره های گردن را اصلاح کند.این مطلب سه روش صحیح خوابیدن روی کمر، روی شکم(دمر) و به بغل را به صورت تصویری آموزش میدهد.
روش صحیح خوابیدن به بغل
اگر شما عادت دارید که رو به بغل بخوابید باید یک بالش در بین پاهای خود قرار دهید و از یک بالش با ارتفاع کم برای زیر پهلو و یک بالش طبی برای زیر سر و گردن استفاده کنید.

روش خوابیدن به پهلو

روش صحیح خوابیدن به پشت یا روی کمر
اگر شما عادت دارید که روی کمرتان بخوابید باید از یک بالش در زیر پاهای خود، درست زیر زانوها استفاده کنید و برای سر و گردن خود از بالش طبی استفاده نمایید.

روش صحیح خوابیدن به پشت یا روی کمر

روش صحیح خوابیدن روی شکم(دمر)
اگر شما عادت دارید که روی شکمتان بخوابید باید از یک بالش در زیر شکم خود مانند تصویر استفاده کنید و در این حالت پاهای خودتان را از هم کمی باز کنید و برای زیر سر نیز مانند دو حالت قبلی از بالش طبی استفاده نمایید.

روش صحیح خوابیدن روی شکم

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “طرز صحیح خوابیدن برای جلوگیری از فشار به ستون فقرات و مهره های گردن”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا پاسخ صحیح را وارد نمایید(از اعداد انگلیسی استفاده کنید) *