---------------------- ---------------------- ---------------------

غذاهای چربی سوز و عضله ساز را بشناسید

تغذیه مانند ورزش نقش مهمی در سوختن چربی و ساخت عضله در بدن دارد.اگر شما تصمیم دارید چربی های بدن خود را بسوزانید و آنها را به عضله های سفت و بزرگ تبدیل کنید خوردن برخی مواد غذایی میتواند در این راه به شما کمک کند.در این مطلب به بررسی این مواد غذایی میپردازیم.

به طور کلی بدن انسان برای کاهش چربی و ساخت عضله نیاز به انواع پروتئین ، سبزیجات ,میوه ها کربوهیدرات و چربی های سالم دارد ، خوردن غداهای پروتئین دار به ساختن و حفظ کردن عضلات کمک میکند و همچنین در سوزاندن چربی هم تاثیرگذار است . پروتئین نسبت به چربی کربوهیدرات تاثیر گرمایی بیشتری دارد همچنین خوردن چربی به سوزاندن چربی کمک میکند،حتی اگر شما چربی نخورید بدن آن را ذخیره خواهد کرد.

ویتامین و مواد معدنی سبزیجات و میوه هایی که مصرف میکنید هنگام ورزش انرژی بدن شما را بازیابی(ریکاوری) میکنند و کربوهیدرات ماهیچه های شما را تامین میکند که شما احساس انرژی زیادی در باشگاه میکنید .در این مطلب ۲۰ مورد غذایی عضله ساز و چربی سوز را معرفی میکنیم.

۱ – روغن ماهی
باعث کاهش التهاب استخوان و پوست ,کاهش چربی بدن و افزایش سطح تستسترون میگردد از انجا که شما برای خوردن ماهی چرب تلاش میکنید یک مکمل ماهی را در نظر بگیرید.

۲- .تخم مرغ کامل منبع غنی پروتئین
تخم مرغ یک غذای فوق العاده برای ساخت عضله است. ۷ گرم زرده تخم مرغ شامل بیشترین مواد مغذی است.نیمی از پروتئین، ویتامین A/E/P و کلسترول که به طور طبیعی باعث افزایش سطح تستسترون شما میشود.نگران کلسترول تخم مرغ نباشید.رژیم غذایی کلسترول باعث محدودیت کلسترول خون نمیگردد.

۳- انواع توت
توت ها دارای آنتی اکسیدان های قوی هستند که از بیماری های سرطان ,قلبی و چشم جلوگیری میکنند ، در گونه های مختلف آن مثل قره قروت,تمشک و.. هم چنین شرایطی وجود دارد و وجود همین آنتی اکسیدانها به کاهش چربی بدن کمک میکند.

۴- ماهی آزاد سالمون
ماهی سالمون از بهترین منابع امگا۳ محسوب میشود.امگا ۳ اسید چربی است که از ۱۰۰گرم پروتئین ۲۰گرم پروتئین جذب بدن شما میکند بنابراین خوردن ماهی آزاد را ادامه دهید تا تاثیر آنرا ببینید.

۵- دانه کتان
دانه ی کتان منبع فیبر,پروتئن,امگا ۳است ؛ دانه های کتان را خرد کنید تا از آنها بیشترین استفاده را ببرید.۱ قاشق غذا خوری از آن را با ماست بخورید و توت را قبل از رفتن به رختخواب بخورید اما از خوردن روغن کتان ممانعت کنید، زیرا آن ناپایدار است و فیبر ندارد.
۶- ماست
ماست دارای باکتری هایی است که سلامت دستگاه گوارش شما را بهبود میبخشد ، ماست هایی که یخ زده اند و ماست هایی که با شکر و میوه مخلوط شده اند را مصرف نکنید .ماست کم چرب را با تمشک و دانه غنی شده ذرت میل کنید.

۷- انواع آجیل
آجیل حاوی چربی ها ,پروتئین ,فیبر,ویتامین ها، روی پتاسیم، منیزیم و غیره است ، آجیل مختلط دارای کالری کمی است ,اگر شما کسی هستید که می خواهید وزن کم کنید این برای شما مناسب است.بادام, گردو,بادام زمینی,فندق تا زمانی که تازه باشند خوبند اما به محض اینکه با کره مخلوط میشوند کالری آنها بالا می رود.

۸- روغن زیتون
۱/۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون را به سالاد خود اضافه کنید. روغن زیتون حاوی پلی فنل است و مزه بهتری هم به آن میدهد.۷۰روغن زیتون با ۷۰%چربی های غیر مستقیم ار بیماری های قلبی و سرطان پیشگیری میکند.

۹- گوشت قرمز
گوشت گوساله یا گاو که با چمن تغذیه شده است را بخورید، زیرا دارای پروتئین, ویتامین,B12,آهن,روی, کراتین و همچنین امگا۳ است.در صورتی که ،استیک و همبرگر نیز از این نوع گوشت تهیه شود میتوانید آنها را مصرف کنید.

۱۰- اسفناج
این سبزی یکی از مواد غذایی قلیایی است ، اسفناج مانع از بین رفتن ماهیچه ها (عضلات)و استخوان ها میشود همچنین بیماری های سرطانی و قلبی را نیز کاهش میدهد ، زیرا از مواد مغذی بالایی برخوردار است.

۱۱- کلم بروکلی :
ضدسرطان و ضد ترشح هورمون استروژن بالا است و همچنین دارای فیبر و کالری کم است که به سوزاندن چربی کمک میکند ،خوردن سایر سبزیجات مانند :گل کلم و … نیز همین تاثیر را دارند.

۱۲- کوینو :
در امریکای جنوبی شاه غلات است ، کوینو دارای فیبر و پروتئین بالا تر از برنج یا جو میباشد و مزه ان بسیار خوب است و بدون گلوتن است. دانه های سفید را خریداری کنید زیرا کیفیت آنها بهتر است ,آن را بعد از تمرین با گوشت و اسفناج مصرف کنید.

۱۳- گوشت بوقلمون
اگر شما باور ندارید که چربی اشباع شده برای بدن شما مفید است، بوقلمون سفید را امتحان کنید ، لاغرترین گوشت گاو حاوی ۴٫۵گرم چربی اشباع شده از ۱۰۰گرم است به همین دلیل خیلی خشک است پس بوقلمون را با اسفناج و کوینو بخورید و از طعم لذیذ آن لذت ببرید.

۱۴-گوجه فرنگی
گوج فرنگی دارای لیکوپین بالا است که از سرطان جلوگیری می کند ، لیکوتین موجود در گوجه ۴ برابر بیشتر از سبزیجات تازه است پیتزا یا ماکارانی را با سس گوجه فرنگی و روغن زیتون مصرف کنید.

۱۵-جو
جو باعث کاهش کلسترول میشود و کربوهیدرات ,انرژی را برای شما فراهم میکند ، جو را با کشک مخلوط و امتحان کنید.

۱۶- چای سبز چربی سوز عالی
چای سبز دارای آنتی اکسیدان قوی و طبیعی است ، چای سبز چربی را از بین میبرد و مانع از سرطان میشود و باعث بهبود قند و گردش خون می گردد. صبح ها به جای قهوه، چای سبز بنوشید چای سبز واقعی بخورید نه چای سبز کیسه ای .

۱۷- هویج
هویج سرشار از ویتامین A است,ویتامین هویج باعث بهبود سلامت چشم و به ویژه دید در شب می شود,هویج غنی شده از فیبر, حاوی کالری کم و طعم خوب است .حتی وقتی که خام مصرف گردد.

۱۸-سیب
پکتین موجود در سیب ها باعث کاهش وزن میشود وهمچنین سیب دارای قویترین انتی اکسیدان پس از خربزه است ، متاسفانه سیب یکی از بیشترین میوه های الوده به افت کش است,سعی کنید آب طبیعی سیب بنوشید.

۱۹-پرتقال
پرتقال دارای ویتامین برای مبارزه با بیماری ها و منیزیم برای کاهش فشارخون, آنتی اکسیدان بتاکارون و غیره…است.

۲۰-آب
بدن شما اب را ذخیره میکند اگر شما آب بخورید، نوشیدن آب مانع از حبس شدن آب در بدن می شود و به بهبود بازیابی عضلات و جلوگیری از کمبود آب بدن کمک میکند. یک فیلتر بریتا تهیه کنید و دو فنجان آب را با هر وعده غذایی بنوشید.همه ی اینها را در کنار هم قرار دهید,خوردن پروتئن سبزیجات ,میوه ها و چربی ها را هر ۳ساعت در روز مصرف نمایید و توجه داشته باشید که تنها برای تمرینات ورزشی کربوهیدرات بخورید همچنین فقط ۱۰%غذای خام استفاده کنید.

منبع:

نمناک

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “غذاهای چربی سوز و عضله ساز را بشناسید”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا پاسخ صحیح را وارد نمایید(از اعداد انگلیسی استفاده کنید) *