قبل و بعد از رابطه ی زناشویی چه بخوریم؟

یکی از بخشهای مهم زندگی زناشویی رابطه ی جنسی است.رابطه ی زناشویی تقریبا شبیه به یک ورزش است که پس از آن فرد ممکن است به علت سوزاندن کالری زیاد احساس گرسنگی کند و ضربان قلبش افزایش پیدا کند.در چنین مواقعی احتمالا به آشپزخانه رفته و اولین خوردنی که ببیند را میخورد که انجام این عمل همیشه بهترین راه نیست.در این مطلب قصد داریم شما را با خوراکی های مفیدی که میتوانید قبل و بعد از رابطه ی جنسی استفاده کنید آشنا کنیم.
همیشه نداشتن برنامه ای برای آنچه که میخورید به ضرر شما خواهد بود.باید برای مصرف خوراکی هایی که قبل و پس از رابطه ی زناشویی میخورید برنامه داشته باشید.صرف نظر از فعالیت جسمی ای که می خواهید انجام دهید بسیار مهم است که خود را با میزان مناسب کربوهیدرات و پروتئین دوباره شارژ کنید و از مصرف خوارکی های فراوری شده و شیرین و هله هوله خودداری نمایید.

برنامه ی غذایی بعد از رابطه ی جنسی
رابطه ی جنس مانند یک ورزش متوسط یا شدید است بنابراین خوردنی هایی که مصرف میکنید باید شبیه خوراکی هایی باشد که بعد از ورزش میخورید. بدن شما قادر به جذب بیشتر کربوهیدرات و پروتئین در نیم ساعت یا بیشتر پس از ورزش نسبت به هر زمان دیگری است. اگر ذخیره گلیکوژن و پروتئین بدن بازسازی نشود، شما نمی توانید حداکثر فایده را از ورزشتان ببرید و قوی تر شوید.عمدتا باید به دنبال خوراکی هایی سرشار از کربوهیدرات و پروتئین باشید.
همچنین، رابطه جنسی تنها یک ورزش نیست، این رابطه لذت بخش و پرطرفدار است که باعث می شود شما و شریک زندگیتان احساس خوبی داشته باشید، در نتیجه باید غذاهایی را هم انتخاب کنید که شما را خوشحال می کند. در این مطلب خوراکی هایی که بعد از رابطه ی جنسی توصیه میشود را معرفی میکنیم:

+ ماست یونانی
ماست یونانی چربی های سالم و پروتئین بیشتری نسبت به ماست های معمولی دارد، که این امر مخصوصا برای بهبود عضلات مفید است.اگر طرفدار ماست یونانی هستید، می توانید از آن به عنوان یک میان وعده ساده و خوشمزه بعد از رابطه جنسی استفاده کنید. ماست یونانی یک بازسازی کننده عالی بعد از رابطه جنسی است، چون سرشار از پروتئین است، در عوض قند کمی دارد. پروتئینی که می تواند بدون افزودن قند اضافی به رژیم غذایی شما، به بهبود عضلات تان کمک کند. همچنین میتوانید با اضافه کردن برخی غلات به عنوان کربوهیدرات و توت های ( Berries) تازه به عنوان ویتامین و سایر مواد مغذی این ترکیب را کامل کنید.

+ شیر شکلات
مطالعات نشان داده اند که، نسبت ۴ به ۱ از کربوهیدرات و پروتئین برای بازسازی عضلات پس از ورزش مقاومتی بهترین گزینه است. به علاوه این ترکیب، گلیکوژن، سدیم و مایعات مورد نیاز بدن را هم به خوبی تامین می کند.
اکثر افراد عاشق شیرشکلات هستند مگر اینکه به لاکتوز حساسیت داشته باشند. حقیقت این است که شیرشکلات بهترین گزینه برای مصرف پس از رابطه ی زناشویی است.شیرشکلات نه تنها خوشمزه است بلکه منبع خوبی از پروتئین و کربوهیدرات است. به علاوه شیر شکلات یک راه عالی برای آبرسانی به بدن بعد از رابطه جنسی بوده و میتواند پس از فعالیت های جسمی بدن را شارژکند.از شیر شکلات کم چرب استفاده کنید، تا از حداکثر مزایای آن بهره مند شوید.

+ سیب و پنیر
وقتی صحبت از بازسازی عضلانی بعد از ورزش می شود، کربوهیدرات و پروتئین مانند یک گلوله جادویی عمل می کنند. کربوهیدرات سوخت بدنتان را تامین می کند تا انرژی بیشتری داشته باشید و پروتئین به ترمیم عضلات کمک می کند تا برای دفعه بعدی قدرتشان را حفظ کنند. سیب و مقداری از پنیر مورد علاقه ی خود را برش زده و بعد از رابطه جنسی میل نمایید. این میان وعده خوشمزه است و گرسنگی شما را رفع کرده، کربوهیدرات و پروتئین که نیاز دارید را تامین می کند. پنیرتان را به دقت انتخاب کنید و از پنیرهای سالم تر استفاده نمایید. توصیه ی ما سیب شیرین و پنیر چدار است.

+ آب
این موضوع که پس از رابطه ی جنسی بدن تان باید آبرسانی شود از اهمیت بالایی برخوردار است. در حین یک تمرین سخت مانند رابطه جنسی، رطوبت زیادی از دست می دهید که باید جایگزین شود. یک لیون آب آماده داشته باشید یا بعد از اتمام کارتان یک لیوان آب بخورید. به این صورت زودتر بدن تان بازسازی شده و بابتش از شما تشکر می کند. با آب رسانی مناسب به بدن تان و انتخاب میان وعده سالم بعد از رابطه جنسی، سرعت بازسازی بدن تان را افزایش داده و بدون نگرانی از چاق شدن ولع خوردن خود را رفع می نمایید.

خوردنی های قبل از رابطه ی جنسی:
اینکه در زمان رابطه ی زناشویی بدن شما از نشاط و سلامت برخوردار باشد بسیار مهم است و خوراکی هایی که مصرف میکنید نقش بالایی را در این مورد ایفا میکنند.خوردن مواد غذایی زیر قبل از رابطه ی جنسی توصیه میشود:

* موز
موز سریعا هضم شده و انرژی و مواد مغذی به بدن تان می رساند و بدن تان را سرشار از پتاسیم می کند .می توانید از موز در اسموتی استفاده کنید، به صورت یخ زده آن را بخورید یا حتی به همراه بلغور جو دوسر مصرف کنید.

* هندوانه
هندوانه دارای سیترولین (citrulline) و مواد مغذی به نام اکسید نیتریک (nitric oxide) است که رگ های خونی را منبسط می کند. یعنی جریان خون بیشتر به اندام های تناسلی می رسد که باعث افزایش کیفیت رابطه می شود. چه کسی است که این بهبود کیفیت را نخواهد؟به عنوان یک میان وعده از هندوانه تازه استفده کنید و همزمان به بدنتان آبرسانی نموده و بدنتان را با مواد مغذی پر نمایید.

* آووکادو
آووکادو منبع غنی از چربی های تکثیر نشده است که برای تولید هورمون ها اهمیت دارند. مطمئنا خودتان حدس زده اید که سطح هورمون ها تا چه اندازه برای یک رابطه جنسی مهم است.آووکادو را به همراه نان تست میل نمایید تا کربوهیدرات و چربی سالم به همراه انرژی فوق العاده به بدن تان رسانده باشید.

 

منبع:سیمرغ

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “قبل و بعد از رابطه ی زناشویی چه بخوریم؟”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا پاسخ صحیح را وارد نمایید(از اعداد انگلیسی استفاده کنید) *