---------------------- ---------------------- ---------------------

مسکنهای طبیعی برای درد عضله

درد عضلات یا اسپاسم عضلانی میتواند بسیار دردناک باشد و حتی بیماران مبتلا به ام اس و دیستروفی عضلانی(اضعف عضلانی) نیز آن را تجربه کنند.هرچند ماساژ،کشش ملایم و استراحت میتوانند تا حد زیادی درد عضلانی را کاهش دهند اما مواد طبیعی نیز هستند که میتوانند برای کاهش درد موثر باشند.
آب گیلاس:
مطالعات نشان می دهد که خاصیت آنتی اکسیدانی گیلاس، به طور طبیعی به آرامش ماهیچه ها کمک می کند.آب گیلاس نیز برای مبارزه با التهاب و درد عضلانی بخصوص برای دونده های ماراتن مفید است .
چای بابونه:
بابونه شامل ۳۶ نوع فلاونوئید است که خاصیت ضد التهابی دارند. این گیاه یک گیاه باستانی است که برای درمان انواع بیماری ها از جمله اسپاسم عضله استفاده می شود. قرار دادن اسانس بابونه هنگام درد عضلانی، روی ماهیچه ها ، درد اسپاسم را کاهش میدهد. چای بابونه همچنین می تواند منجر به تسکین درد عضلات شکم شود.
ویتامین دی:
ویتامین D در قرص ها و مکمل ها وجود دارد اما شما می توانید آن را از راه خوردن تخم مرغ، ماهی، شیر غنی شده و قارچ به بدن تان وارد کنید. افراد مبتلا به درد عضلانی و اسپاسم های منظم، اغلب از کمبود ویتامین دی رنج می برند. نور خورشید راه طبیعی دیگر برای دریافت مقادیر کافی ویتامین دی به شمار میرود.
اسانس زغال اخته:
مطالعات اخیر نشان می دهند که مصرف زغال اخته قبل و بعد از ورزش به بهبودی وضعیت عضلات سرعت بیشتری می دهد.این میوه دارای قدرت آنتی اکسیدانی است و نشان داده شده استرس اکسیداتیو و التهاب را کاهش می دهد.به هر حال یکی از راه های شیرین و طبیعی برای آرام کردن ماهیچه ها، خوردن زغال اخته است.
فلفل:
کپسایسین، ماده ای که در فلفل یافت می شود، آرامبخش طبیعی ماهیچه ها بخصوص در کسانی است که از فیبرومیالژیا و آرتریت روماتوئید رنج می برند.
منیزیم:
منیزیم در مواد غذایی از جمله موز، بادام ، حبوبات و برنج قهوه ای یافت می شود.این ماده معدنی برای تغذیه حیاتی است زیرا عملکرد عضلانی و عصبی را بهبود می بخشد. کمبود منیزیم نادر است اما علائم اولیه ان شامل درد عضلانی میباشد.

بیشتر بخوانید: خواص ثابت شده ی برگ مو
نکته:
هرچند استفاده از مواد ذکر شده در کاهش درد عضلات موثر خواهد بود اما باید بدانید که بهترین و طبیعی ترین راه برای از بین رفتن درد عضلات، استراحت باشد.خواب کافی و نوشیدن مایعات به مقدار کافی و استفاده از کمپرس گرم و سرد میتوانند در هنگام اسپاسم عضلانی بسیار مفید باشند.

برگرفته از:
آوای سلامت

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “مسکنهای طبیعی برای درد عضله”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا پاسخ صحیح را وارد نمایید(از اعداد انگلیسی استفاده کنید) *