---------------------- ---------------------- ---------------------

ورزشهایی برای کاهش قوز پشتی یا کیفوز

ستون فقرات یک سری از انحنا­های طبیعی را در هنگام مشاهده از طرفین دارد. این انحناها باعث میشود بدن در حالت صحیح بماند و نیروهای وارده ناشی از وزن بدن به درستی جذب شود.
ستون فقرات گردن و ستون فقرات کمری دارای یک انحنای داخلی طبیعی است که در پزشکی به صورت انحنای «لوردوز» و ستون فقرات قفسه سینه دارای یک انحنای بیرونی طبیعی است که درپزشکی به عنوان کیفوز مطرح می­شود در این مبحث منظور از کیفوز انحناهای بیش از حد طبیعی است.در این مطلب .رزشهایی را برای کاهش قوز معرفی کرده ایم:
ورزش اول
ابتدا در وضعیت سجده باشید و دست‌ها ی خود را در پشت سر تان در همین وضعیت سجده باشید. بعد کمی گردن و تنه خود را بالا بلند کنید به گونه ای که بدنتان با لگن در یک سطح و موازی با زمین قرار بگیرد الته این حالت را ممکن است شما با تمرین و تمرکز در حالت نشسته پشت میز و صندلی هم انجام دهید یعنی دست ها را پشت سر قرار می دهید و و ارنج ها را از هم باز می کنید.

ورزش برای درمان قوز

>
ورزش دوم
در این ورزش درمانی در حالیک پشت صندلی نشسته اید دو دست خود را پشت سرتان قلاب کنید و بعد سعی کنید تا جایی که امکان دارد دو ارنج خود را از پشت به هم نزدیک کنید. ده شماره بشمارید و ده مرتبه این کار را تکرار کنید.

ورزش برای درمان قوز

ورزش سوم
در این حالت بهتر است که در سه کنج اتاق ایستاده و دست‌ها ی خود را به دیوارها تکیه کنید بعد سعی کنید تنه و دست های خود را به سمت جلو برده و این حالت را به گونه ای که به عضلات بین دو کتفتان فشار بیاید تا ۱۰ ثانیه نگه دارید.

ورزش برای درمان قوز

ورزش چهارم
در این ورزش هم انگشت را روی چانه قرار می دهیم و گردن را به سمت عقب فشار می دهیم. ۱۰ شماره می شماریم و کمی استراحت کرده و مجدا این کار را تا ۱۰ مرتبه تکرار می کنیم.

ورزش برای درمان قوز

ورزش پنجم
روی صندلی یا یک سطح سفت بنشینید و بعد مطابق شکل دو دست خود را طرفین خود بگذارید بعد دست‌ها را روی دو توپ یا دو اجر یا حتی دسته صندلی بگذارید و سعی کنید تنه خود را به سمت بالا کشیده به طوری که گونه ای که حتی از صندلی و زمین کمی بلند شوید و کتف های شما به سمت پایین بیاید .

ورزش برای درمان کیفوز

ورزش ششم
به حالت چهار دست و پا بر روی زمین قرار گیرید و دست و پای مخالف را به اندازه کمی پاین تر از لگن و کمی بالاتر از شانه ها قرار دهید تا ۱۰ شماره بشمارید و بعد از کمی استراحت مجددا دست و پای مخالف را برای این حرکت اماده کنید.

ورزش برای درمان کیفوز

ورزش هفتم
در حاتی که خوابیده ای یا به دیوار تکیه داده اید یک بالش رولی را یک توپ نسبتا بزرگ را پشت خود قرار دهید و انرا روی قوس پشتی خود به سمت بالا و پایین حرکت دهید.

ورزش برای درمان کیفوز

منبع: سایت کلینیک پیشگام

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “ورزشهایی برای کاهش قوز پشتی یا کیفوز”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا پاسخ صحیح را وارد نمایید(از اعداد انگلیسی استفاده کنید) *