---------------------- ---------------------- ---------------------

7 توصیه که بهتر است در هنگام ورزش رعایت کنید

فواید بسیاری برای ورزش بیان شده است و به واقع نیز چنین است اما گاهی ممکن است به علت عدم آگاهی مشکلاتی در ارتباط با آن برایمان پیش آید و یکی از این عوارض ایجاد مشکلات پوستی است. در این مطلب ما به مشکلات پوستی در صورت انجامش ورزش اشاره خواهیم کرد و راههای پیشگیری از آن را بیان خواهیم کرد.

ورزش ممکن است مشکلات پوستی ایجاد کند که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

۱)جوش روی بدن:
آکنه هنگامی ایجاد می‌شود که سلول‌های مرده پوست، کثیفی یا چربی در منفذهای پوست قرار بگیرند. این مسئله باعث می‌شود که پوست ورم کند و قرمز شود. بیشترین جاهایی از بدن که در معرض آکنه هستند مکان‌هایی هستند که بیشتر عرق می‌کنند یا لباس با آن‌ها تماس بیشتری دارد و باعث ایجاد حساسیت پوستی می‌شود.

آکنه یک شبِ ایجاد نمی‌شود. برای کاهش احتمال آکنه بلافاصله بعد از ورزش دوش بگیرید. از موادی مانند رتینوئید استفاده کنید که منافذ پوست را باز می‌کند و ضد ورم است. اگر نمی‌توانید بلافاصله بعد از ورزش دوش بگیرید حتما بدن را با پارچه‌ای تمیز خشک کنید.

۲) خشکی پوست:
افرادی که زیاد ورزش می‌کنند معمولا زیاد هم دوش می‌گیرند. دوش گرفتن زیاد لزوما کار خوبی نیست. این کار باعث خشک شدن پوست می‌شود و چربی و پروتئین طبیعی روی پوست را از بین خواهد برد.

برای شناگران خشکی پوست بیشتر اتفاق می افتد. شما می‌توانید دوش بگیرید ولی زمان دوش گرفتن را کوتاه کنید و از آب خیلی گرم استفاده نکنید. بعد از دوش گرفتن پوست را مرطوب کنید. می‌توانید چند بار در روز از مرطوب کننده پوست استفاده کنید.

۳) جوش بر روی پیشانی:
بعضی از افرادی که ورزش می‌کنند به دلیل استفاده از کلاه و هدبند در ناحیه پیشانی جوش می‌زنند.

بهتر است بدون این وسایل ورزش کنید اما در ورزش‌هایی مانند دوچرخه ‌سواری استفاده از کلاه لازم است.

اگر مجبور به استفاده از کلاه هستید قبل از آن پوست را کاملا تمیز کنید و آرایش نداشته باشید.

۴) آسیب نور خورشید:
افرادی که در فضای باز ورزش می‌کنند بیشتر دچار این آسیب می‌شوند. اشعه‌های UV خورشید در طولانی مدت به پوست آسیب می‌رسانند و کلاژن پوست را از بین می‌برند. در نتیجه پوست چروک می‌شود.

چه مشکلات پوستی با ورزش ایجاد میشود

حتما از ضد آفتاب استفاده کنید. بهتر از SPF ضد آفتاب از ۳۰ بیشتر باشد. هر دو ساعت دوباره ضد آفتاب بزنید. این کار از سرطان پوست نیز جلوگیری می‌کند.

۵) سایش و عرق‌ سوز شدن پوست:
این مشکل بیشتر در تابستان ایجاد می‌شود زیرا هوا گرم‌ تر است و به هم خوردن پاها باعث عرق‌سوز شدن می‌شود.

بهتر است پوست را خنک و خشک نگه دارید. سعی کنید لباس خیس و مرطوب خود را عوض کنید. لباس‌های سبک‌تر بپوشید که کمتر در آنها عرق کنید. می‌توانید در نواحی حساس بدن را چرب کنید.

۶) قرمز شدن و التهاب پوستی:
افرادی هستند که بیماری التهاب پوستی دارند. ورزش کردن باعث رقیق‌تر شدن جریان خون می‌شود و این مشکل را دو چندان می‌کند. افرادی که این مشکل را دارند بهتر است لباس خنک بپوشند و صورت خود را به هنگام ورزش خنک نگه دارند.

۷) اگزما:
اگزما نیز به دلیل ورزش ایجاد نمی‌شود اما افرادی که این مشکل را دارند با ورزش شرایط بدتری پیدا می‌کنند. پوست را مرطوب نگه دارید. نمک و عرق اگزما را بدتر می‌کند. پوست را تمیز و مرطوب نگه دارید.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “۷ توصیه که بهتر است در هنگام ورزش رعایت کنید”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا پاسخ صحیح را وارد نمایید(از اعداد انگلیسی استفاده کنید) *